شناسهٔ خبر: 35665341 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«آن دیگری» در تئاتر شهرزاد/ فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر الف منتشر شد

کارگردان تئاتر در جدیدترین تجربه خود، نمایش «آن دیگری» را آبان‌ ماه سال جاری در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، سمانه زندی‌نژاد کارگردان تئاتر که پیش از این اجرای آثاری چون «به مراسم مرگ داداش خوش آمدید»، «عروسک‌های سکوت» و «اگه بمیری» را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده، قصد دارد در آبان‌ ماه سال جاری نمایش «آن دیگری» به نویسندگی آرمین جوان را در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا کند.

زندی‌نژاد تابستان سال ۹۶ نمایش «اگه بمیری» را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد که با استقبال مخاطبان تئاتر همراه بود. به زودی بازیگران و عوامل «آن دیگری» اعلام می‌شود.

*بهزاد صدیقی، دبیر دومین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی شد

بهزاد صدیقی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر ایران که دبیری نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی را بر عهده داشت، با حکم حمیده بانوعنقا رئیس هیئت مدیره‌ موسسه ی فرهنگی هنری استاد اکبر رادی و رئیس شورای سیاست گذاری دومین دوره ی جشنواره ی تئاتر اکبر رادی به عنوان دبیر این رخداد فرهنگی هنری منصوب شد.

دومین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی با همکاری ادارکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری نهادهایی هم چون شورای اسلامی شهر تهران، منطقه فرهنگی هنری شش و فرهنگسرای سرو، مرکز هنرهای نمایشی رادیو (رادیو نمایش) از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار می‌شود.

*فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر الف منتشر شد

فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر الف به دبیری نادر برهانی مرند منتشر شد. دومین دوره این جشنواره که از 9 تا 14 آذر ماه در شهر تبریز برگزار می‌شود، اولین جشنواره بین‌المللی خصوصی تئاتر ایران است. این جشنواره توسط موسسه بین‌المللی الف برگزار می‌شود.

جشنواره در سه بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و بخش جنبی با رویکردهای صلح جهانی حول نقش صلح در زندگی اجتماعی و تصویرسازی آن در آثار نمایشی اجرا می‌شود.

در بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای که به صورت رقابتی برگزار می‌شود و در چندین بخش به برگزیدگان جوایز نقدی اهدا می‌شود و مهلت بارگذاری فیلم‌ اجراها در این بخش می‌‌توانند تا 15 آبان 1398 است. آثار برگزیده نیز در 30 آبان ماه 1398 اعلام می‌شود.  در بخش نمایشنامه‌نویسی که مختص آثاری با موضوع صلح جهانی است به سه نفر برگزیده جوایز نقدی اهدا می‌شود. مهلت بارگذاری نمایشنامه‌های بخش نمایشنامه‌نویسی نیز تا 10 آبان 1398 است.

بخش جنبی این جشنواره شامل برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع صلح جهانی و برگزاری همایش‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی با حضور مدرسان بین‌المللی است. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در جشنواره علاوه بر تکمیل فرم مخصوص جشنواره، آثار خود را در سایت alefsite.com بارگذاری کنند. اختتامیه این جشنواره مصادف میلاد امام حسن عسکری (ع) خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر علاوه بر سایت جشنواره می‌توانید با پست الکتریکی festival@alefsite.com یا با نشانی بیمارستان 29 ﺑﻬﻤﻦ، ﻣﺠﺘﻤﻊ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻫﻨﺮی ﺗﺒﺮﯾﺰ مکاتبه کنند. همچنین می‌توانید با شماره تلفن 333306000-041 تماس بگیرید.

*نمایش «شگفتی» در مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شود

نمایش «شگفتی» به کارگردانی الکا هدایت هم‌زمان با هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

این نمایش اثری از هنرجویان نوجوان آکادمی تئاتر لیو به سرپرستی حسن معجونی است که طی روزهای هفته ملی کودک جایگزین نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» می‌شود. براساس این گزارش نمایش‌نامه تئاتر «شگفتی» بر اساس رمانی با همین نام اثر «آر. جی. پالاسیو» از سوی سپیده فلاح‌فر نوشته شده است و باران اصفهانی، شایلین بهادری، پارمیس تقوی، مانی حیدرعلی، آرشیدا خانجانی، کاوه خلیلی، کیانا خلیلی، ایلیا خواجه‌ای، هلیا رنجبر، باران زرین‌اقبال، رستا شیرازی، محمدپارسا بحرالعلوم طباطبایی و کارن میرآقا بازیگران آن هستند.

در این نمایش آوا شریفی به عنوان طراح حرکت و بازی‌گردان، محمد عاقبتی به عنوان مشاور کارگردان و مدیر تولید، ارکیا جابری، ملیحه جعفری و حامد افرا گروه کارگردانی و ندا تسلیمیان دستیار کارگردان و مدیر صحنه همکاری دارند.

هم‌چنین در نمایش «شگفتی»، سینا رشیدی مدیر تکنیک است، آذرنوش خدامی موسیقی این اثر را انتخاب کرده است و گلنوش طاهری، بیتا بهارلو و نوگل طاهری کار ساخت اشیا و آکسسوآر صحنه را برعهده داشته‌اند.

در همین حال گلناز نویدان مربی آواز و نوازنده‌ی پیانو، سوگل ایران‌پور روابط عمومی، سپهر صانعی اجرای نور، فریبرز دارایی مشاور رسانه‌ای و گلدیس نمازیان عکاس این اثر نمایشی هستند.

طراحی ویدیوی نمایش «شگفتی» را صبا نصیری، پوستر و بروشور را میثم امیربکایی و نور را محمدرضا شاملوفرد بر عهده داشته‌اند و صدرا زمانی و مانی حیدرعلی به ترتیب دستیاران تکنیک و موسیقی این اثر هنری هستند.

این نمایش از 13 تا 19 مهر 1398 هر روز ساعت ۱۸ در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش کودکان و نوجوانان واقع در بوستان لاله تهران به روی صحنه می‌رود.

اجرای نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» نیز پس از پایان هفته ملی کودک از روز یک‌شنبه 21 مهر 1398 در مرکز تئاتر کانون از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما