شناسهٔ خبر: 35357184 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز تجمع نیروهای سعودی هدف موشک‌های یمنی قرار گرفت

تهران- ایرنا- یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه شب اعلام کرد: مرکز تجمع نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب غرب این کشور هدف سه موشک قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه تلویزیونی "المسیره" یمن، این حملات با موشک های "زلزال ۱" صورت گرفته است.

این حملات در نزدیکی گذرگاه مرزی "عَلب" در مرز عربستان و یمن انجام شده است.

 عملیات یاد شده، ساعاتی پس از آن رخ داد که دو پالایشگاه شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان هدف موشکی ۱۰ پهپاد ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت.

 منابع خبری عربستان بامداد شنبه از وقوع آتش سوزی در دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو در شهرهای "بقیق" و "هجره حُریص" واقع در شرق این کشور خبر دادند.

پالایشگاه نفت "بقیق" بزرگ‌ترین پالایشگاه سعودی است که در شرق عربستان و در منطقه الشرقیه واقع است. این پالایشگاه ۷۰ درصد تولیدات نفتی شرکت آرامکو را پالایش می کند.

"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه ای به ائتلاف سعودی هشدار داد: در صورتی که عربستان به تجاوز و محاصره خاک این کشور ادامه دهد، اهداف و رشته عملیات بعدی یمنی ها روز به روز گسترده تر و دردناک تر خواهد بود؛ تا جایی که ریاض چاره ای جز توقف تجاوزهای خود نداشته باشد.

ارتش و کمیته های مردمی یمن ۲۶ مرداد سال جاری نیز در واکنش به حملات  ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، با ۱۰ پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی "الشیبه" وابسته به شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) واقع در شرق  این کشور را هدف حمله قرار داده بودند.

نظر شما