شناسهٔ خبر: 35343363 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بازگشت سردار منتظرالمهدی به ناجا

سخنگوی سابق نیروی انتظامی پس از طی دوره شش ماهه در ستاد مبارزه با مواد مخدر به ناجا بازگشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش جوان آنلاین ، اواخر سال گذشته بود که سردار منتظرالمهدی به درخواست وپیگیری سردارمومنی دبیر کل ستادمبارزه باموادمخدر کشوروموافقت فرمانده نیروی انتظامی برای یک دوره ۶ ماهه راهی ستاد موادمخدر شد که در حال حاضر و با پایان یافتن دوره به نیروی انتظامی بازگشت.
سردار منتظرالمهدی توضیح داد: از اول هم برای یک ماموریت چندماهه و محدود به ستاد مبارزه با مواد مخدر رفته بودم و موافقت فرمانده‌ی ناجا هم بر همین قرار بود. ستاد‌ها باید کارستادی کنند و اساسا جنس مدیریت کاری من بیشتر عملیاتی ومیدانی است بنابراین درهمین مدت با توجه به مسئولیت در حوزه‌های پیشگیری، فرهنگی ودرمان و کاهش تقاضا تمام تلاش خود را به کار بستم تا درسایه مشورت با اهل فن وهمچنین جلب مشارکت‌های مردمی و همکاری سازمان‌ها و همراهی همکاران در ستاد با توفیقاتی درحوزه‌های ذکر شده به دست آید.
سردار منتظر المهدی ادامه داد: با مدت کوتاه نمیشود تحول بنیادی ایجاد کرد بااین وصف تلاش کردیم با اقدامات هدفمند و تعریف پروژه‌های مهم بستری برای تعالی وپیشرفت اساسی بویژه درحیطه پیشگیری فراهم کنیم وهمچنین
در حوزه درمان گام‌های بلندی برداریم. دراین مدت به کمک اندیشمندان واساتید حوزه درمانِ اعتیاد، چارچوب‌هایی ایجاد شد که انشالله آیندگان آنرا به فرجام مطلوب میرسانند. واقعیت امر اینست که درمان اعتیاد بسیار پیچیده و چندوجهی است و بهیچ وجه نمیشود بر سرِ آن خطر کرد و میبایست اقدامات، کاملا علمی، عملی و عقلی باشد. امروزه درحوزه درمان، دردنیا حرف اول رامیزنیم، به همین خاطر بسیاری از کشورها، درمانگران وپژوهشگران حوزه اعتیادشان را جهت علم آموزی به ایران میفرستند.
وی با تاکید بر توجه به رویکرد‌های فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد گفت: درحوزه فرهنگی وپیشگیری، دیگر نمیتوان صرفا با نسخه‌های ۲۰ سال گذشته، پدیده‌های اجتماعی دنیای امروز را مدیریت کرد بلکه میبایست روش‌های فرهنگی وتبلیغی ما متناسب باپدیده‌های مُتعدد، مُتنوع و مُتلون امروزین باشد.

نظر شما