شناسهٔ خبر: 35258437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشور نیازمند مادران و معلمان عاشورایی است/ تحکیم بنیان خانواده رسالت امروز عاشورائیان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس با اشاره به ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ و تفکر عاشورایی در جامعه، گفت: امروز برای تربیت نسلی انقلابی و متعهد برای فردای کشور نیازمند مادران و معلمان عاشورایی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، دسته‌های عزاداری دهستان «باغلی مرامه» شهرستان گنبدکاووس همچون رسم هر ساله خود با حضور در میدانگاه بزرگ عزاداری خود در جنب حوزه مقاومت بسیج روستای «باغلی مرامه» به عزاداری و سوگواری در مصیبت دردانه خدا می‌پردازند.

امسال نیز این مراسم با حضور پرشور و حماسی مردم ولایتمدار و شهیدپرور این منطقه، مراسم و آئین بزرگ دسته‌روی و نهایتا تجمع بزرگ عزاداران حسینی با حضور جمعی از مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس برگزار شد و عزاداران حسینی در کنار مداحی و روضه خوانی به زنجیرزنی پرداخته و نهایتا به سخنرانی «حجت‌الاسلام رضا دیلم» رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس گوش فرا دادند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس در این مراسم با تقدیر از بزرگداشت شعائر الهی توسط مردم شریف منطقه دهستان باغلی مرامه، اظهار کرد: این شور و شعور توامان که توسط مردم انقلابی و مومن این منطقه شاهد هستیم نشان از عمق نفوذ عاشورا در دلهای مردم و ژرفای عشق مردم به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

حجت الاسلام رضا دیلم با اشاره به اینکه در ایام تاسوعا و عاشورا باید در کنار عزاداری درسهایی هم برای زندگانی امروز بشر بگیریم، افزود: برای اینکار باید ویژگی‌های بزرگان کربلا را مرور کرده و برای نهادینه سازی آن تلاش کنیم.

* ولایتمداری ویژگی بارز سرداران عاشورا

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های کربلا حضرت ابوالفضل (ع) بوده است، خاطرنشان کرد: وقتی در احوالات این شخصیت برجسته اسلام کنکاش می‌کنیم، بهترین و والاترین ویژگی ایشان را از زبان امام صادق (ع) می‌شنویم که تسلیم ولایت امر بودن و یا همان ولایتمداری را مهم‌ترین ویژگی حضرت عباس (ع) عنوان کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه امروز وظیفه و رسالت یک عزادار و پیرو حسینی در عصر غیبت جز ادامه دادن راهی که حسین (ع) برای آن جانش را تقدیم کرد نیست، ادامه داد: احیای امر به معروف و نهی از منکر البته پس از شناخت دقیق معروف و منکر در عصر حاضر و اولویت‌بندی آن یکی از بهترین اقدامات در این مسیر است.

دیلم تسلیم دجالواره‌ها و ابزارهای رسانه‌ای دشمنان شدن، عدم توجه به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی و فراموشی تفکر انقلابی را بزرگترین منکرات امروز جامعه دانست و گفت: تحکیم بنیان خانواده، ترویج سبک زندگی عاشورایی و آبادانی کشور نیز بزرگترین معروفات امروز جامعه است.

* رفع مشکلات کشور با مدیریت عاشورایی ممکن است

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال آن است که تفکر عاشورایی را از ما بگیرد، تصریح کرد: امروز به برکت همین تفکر عاشورایی و صدور آن به وسیله انقلاب اسلامی، حوثی‌ها در یمن، حزب‌الله در لبنان، حشد الشعبی در عراق، زینبیون و حیدریون و فاطمیون در سوریه، حماس در فلسطین و بسیاری از آزادی خواهان در سرتاسر دنیا در برابر ظلم و استکبار ایستاده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه امروز جامعه ما برای ساختن آینده روشن نیازمند مادران عاشورایی است تا فرزندانی حسینی و زینبی تربیت کنند، اضافه کرد: از سویی دیگر نیازمند معلمان و اساتید عاشورایی هستیم تا بتوانیم مدیران آینده کشورا را انقلابی و حسینی بار بیاوریم.

دیلم با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم و کلیدی گام دوم انقلاب هویت و سبک زندگی عاشورایی است، افزود: رمز پویایی انقلاب اسلامی همین تفکر عاشورایی است و بدون تردید تنها مسیر عبور کشور از مشکلات و برخی پستی‌ها و بلندی‌ها توجه به همین نهضت عاشورا و فرهنگ غنی مدیریتی، رفتارشناسی، اخلافی، سیاسی و اجتماعی آن است.

* کربلا جولان توامان منطق و احساس است

امام جماعت روستای باغلی مرامه نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه با تقدیر از حضور انقلابی مردم و همچنین شرکت برخی مسوولان شهرستانی در جمع مردم این منطقه،  افزود: تقویت هیئات مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی موجب می‌شود تا شاهد مراسمات بزرگ و تاریخی همچون تجمع امروز شویم که به نوعی بزرگداشت شعائر الهی و یک تبلیغ بزرگ برای دینداری است.

حجت‌الاسلم پرستش با اشاره به اینکه پژوهشگران بین‌المللی درباره مردم کشورمان به این نتیجه رسیده‌اند که دو بال بزرگ حامی مردم و انقلاب اسلامی ماست، خاطرنشان کرد: بال سرخ عاشورا و بال سبز مهدویت این دو بال مد نظر این پژوهشگران است.

وی با بیان اینکه در حادثه عاشوار عقلانیت، عاطفه، منطق و احساسات به صورت توامان با یکدیگر وجود داشته است، گفت: برخی فکر نکنند که در حادثه عاشورا خردورزی و عقلانیت جای خود را به شور و احساسات داده، بلکه باید گفت عاشورا بزرگترین مظهر عقلانیت در کنار ایثار و فداکاری برای بقا و استواری دین است.

انتهای پیام/83014/

نظر شما