شناسهٔ خبر: 35220491 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

كشف 400 تن انواع مواد مخدر در 5 ماهه نخست امسال

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از كشف 400 تن انواع مواد مخدر در كشور در 5 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان كشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 12 درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دكتر اسكندر مومنی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیمای اصفهان گفت: در 5 ماه گذشته، كشفیات مواد مخدر در كشور 400 تن بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل، 12 درصد افزایش داشته است، همچنین میزان كشفیات در استان اصفهان طی این مدت، بیش از 20 تن بوده كه نسبت مدت مشابه به سال گذشته، 30 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان، تصمیماتی در سطوح استانی و ملی اتخاد شد كه یكی از آن‌ها، راه‌اندازی كمپ درمان و بازتوانی وی‍ژه بانوان بود؛ زنان در حوزه اعتیاد بیشترین صدمه را متحمل می‌شوند كه در نظر داریم كمپی مختص آنان در این استان راه‌اندازی كنیم.
دبیركل ستاد همچنین راه‌اندازی مركز نگهداری، ‌درمان و كاهش آسیب معتادان توسط شهرداری و ایجاد اردوگاه كاردرمانی از سوی سپاه پاسداران در این استان را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد و گفت: این اردوگاه تا یك ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود و كمپ شهرداری نیز 70 درصد پیشرفت داشته كه قرار است امروز از آن بازدیدی داشته باشیم و امیدواریم در راه‌اندازی این دو كمپ و اردوگاه تسریع شود و موضوع معتادان متجاهر در اصفهان تا پایان سال به ساماندهی برسد.
مومنی همچنین ایجاد یك ایستگاه ایست - بازرسی در خروجی بویین بعد از شهرستان داران و تقویت ایستگاه ایست- بازرسی جندق را از دیگر مصوبات این جلسه ذكر كرد و گفت: برای اجرای مجموعه‌ی این طرح‌ها 2 میلیارد تومان اعتبار از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: در حوزه ملی نیز امسال چند فروند پهپاد را به استان‌های شرق كشور اختصاص خواهیم داد تا كویر پوشش داده شود و در صورت لزوم سال آینده پهپادها توسعه خواهند یافت.




نظر شما