شناسهٔ خبر: 35094433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

لزوم افزایش قدرت هرمزگان در حوزه پدافند غیرعامل

استاندار هرمزگان روز یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، گفت: پدافند غیرعامل یک مساله مستمر و

صاحب‌خبر -

استاندار هرمزگان روز یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، گفت: پدافند غیرعامل یک مساله مستمر و دایمی می باشد و مسئولان باید همیشه این مقوله را به عنوان یک الزام در نظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید در مواقع بروز حوادث مختلف مدیریت مناسب داشته و اقدامات را به شکل سریع انجام دهیم.

همتی تصریح کرد: استان هرمزگان یک استان استراتژیک است و باید در هر شرایطی بهترین کارکرد خود را داشته باشد چون دارایی‌های حیاتی کشور را در خود جای داده و باید از آنها به بهترین شیوه حفاظت کند.

استاندار هرمزگان گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل استان هرمزگان طرح خوب و مناسبی است اما باید مرور مجددی بر آن صورت گیرد تا همه تهدیدهای جدید نیز در آن دیده شده و آمادگی های لازم، مورد کنترل و رصد دقیق قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع پدافندغیرعامل استان هرمزگان باید پختگی و جامعیت لازم را داشته باشد که امیدواریم تا ۲۰ روز آینده نهایی شود.

هرمزگان بیش از سایر مناطق باید الزام های پدافند غیرعامل را رعایت کند

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و بوموسی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ایران امروز در معرض تهدیدهای همیشگی دشمن است که در این میان هرمزگان با توجه به جایگاه و اهمیت استراتژیک خود بیش از سایر مناطق باید الزام های پدافند غیرعامل را رعایت کند.

محمد آشوری تازیانی با اشاره به نهادینه شدن نقش پدافندغیرعامل در کشور ، اظهار داشت: در حوزه پیشگیری باید جدی‌تر کار کنیم چرا که هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان و اقدام است.

وی تاکید کرد: باید در همه طرح‌های توسعه ملی وجود پیوست طرح‌های جامع پدافند غیرعامل استانی به یک الزام تبدیل شود.

در پایان شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان، حکم فرمانده ارشد پدافند غیرعامل پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس که از سوی استاندار هرمزگان و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امضا شده است، به نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس اعطا شد.

طرح پدافند غیرعامل هرمزگان ۸۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان پایان خردادماه امسال اعلام کرده بود: طرح پدافند غیرعامل این استان که تهیه آن از سال ۹۳ آغاز شده ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

محسن زینلی تختی در حاشیه اولین نشست شورای پدافند غیرعامل هرمزگان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح جامع بر اساس برنامه زمان بندی در مدت سه سال باید تدوین آن پایان می یافت که بنا به دلایلی تمدید شد.

وی ادامه داد: امید می رود این طرح که انواع تهدیدها و مخاطره ها در آن لحاظ شده تا پایان سال جاری برای رونمایی آماده شود.

در پدافند غیر عامل جهت مقابله با تهاجم و تهدیدات دشمن بدون استفاده از تسلیحات تهاجمی یا دفاعی و با استفاده از مجموعه ای از اقدام ها و تمهیدات تدافعی، موجب کاهش آسیب پذیری تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی می شود.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام

نظر شما