شناسهٔ خبر: 34991778 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کنسرت گروه «آوای عارف» در شهر آمل برگزار شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - گروه موسیقی ایرانی «آوای عارف» روز سوم شهریور شهریور 1398 در دو سانس 18 و 21 در شهر آمل روی صحنه رفت. نخستین کنسرت گروه آوای عارف در سال 98 در سالن پردیس سینمایی اکسین شهر آمل برگزار شد و با استقبال مردم این شهر این برنامه یک سانس تمدید شد.
این کنسرت به اجرای آثار استاد داریوش پیرنیاکان اختصاص داشت و قطعات آن پیش درآمد شور، ، چهارمضراب شور، تصنیف سلسله موی دوست با شعر سعدی، رنگ شور، تصنیف مپرس با شعر حافظ، چهارمضراب دشتی (بازگشت)، تصنیف دل ربا با شعر جواد زهتاب و تصنیف وفا با شعر حافظ بودند.
آرمین امیری (نوازنده تار و سرپرست گروه)، دانیال معمار نژاد (خواننده)، بهنوش کاظمی زاده (نوازنده کمانچه)، مهدی قلعی (نوازنده سنتور)، محسن ایروانفر (نوازنده نی)، کامران آریانفر (نوازنده بم تار) و نیما رمضانی (نوازنده تنبک) اعضای گروه آوای عارف به مدیریت هنری راستین شفیعی و تهیه‌کنندگی محسن رزمجو هستند. پس از اجرای قطعات با تشویق حاضرین گروه بار دیگر روی صحنه حاضر شدند و قطعه محلی «ربابه جان» از آثار خاطره انگیز مازندران را اجرا کردند و آن را به مردم آمل هدیه کردند که اجرای این قطعه مورد توجه و تشویق مخاطبان قرار گرفت.
در این اجرا جمعی از هنرمندان برجسته و همچنین مسئولان از جمله رئیس اداره ارشاد و اعضای شورای شهر آمل حضور داشتند که پس از برنامه به گفتگو با مدیر هنری و سرپرست گروه پرداختند و ابراز امیدواری کردند که برنامه‌های هنری جدی و موسیقی ایرانی بیشتر در این شهر اجرا شود.
گروه موسیقی ایرانی آوای عارف در سال 1397 و با حضور جمعی از جوانان در حوزه موسیقی ایرانی شکل گرفت و آنها قصد دارند نگاهی ویژه به آثار موسیقی و اشعار فاخر داشته باشند. نخستین کنسرت گروه «آوای عارف» اسفند ماه سال 97 در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت و هنرمندانی همچون وارطان ساهاکیان، حمیدرضا نوربخش و سعید ثابت به تماشای آن برنامه نشستند.
گروه موسیقی ایرانی آوای عارف پس از ایام محرم و صفر و از آذرماه اجراهای خود در شهرستان‌ها را از سر می‌گیرد و در حال طی مراحل اخذ مجوز برای برگزاری کنسرت در شهرهایی نظیر زنجان، سقز،، نور، کرمان، رشت و بوکان است.

نظر شما