شناسهٔ خبر: 34751088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

امین قصمی خبر داد؛

آبرسانی همزمان به 6 روستای بشاگرد تا پایان تابستان 98

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با بهره برداری از فاز اول طرح ملی آبرسانی از سد جگین به بشاگرد در تابستان سال جاری، همزمان به 6 روستای این شهرستان آبرسانی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، در نشست با فرماندار و روسای شوراهای تعدادی از روستاهای بشاگرد، از آبرسانی به 6 روستای این شهرستان خبر داد.

امین قصمی در پاسخ به دغدغه روسای شوراهای 6 روستای مذکور نسبت به اولویت بندی در آبرسانی به این روستاها، اطمینان داد: با بهره برداری از فاز اول طرح ملی آبرسانی از سد جگین به بشاگرد در تابستان سال جاری، 6 روستای  وی، چوخون، جکدان، علی آباد، اهون(گروغ) و دهندر که در مسیر خط انتقال اصلی سد جگین به سردشت قرار دارند، همزمان از آب شرب با کیفیت بهره مند می شود.

وی افزود: طی سفر "شمعی" معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری به بشاگرد در تیرماه 97، قول دادیم آبرسانی به این 6 روستا با استفاده از ظرفیت آبفا شهری صورت گیرد که پس از آبرسانی به سردشت از سد جگین، در یک پروسه دو ماهه این اقدام عملی و روستاهای مذکور از آب شرب برخوردار خواهند شد. 

به گفته قصمی، با آبرسانی به این شش روستا، حدود 6 هزار نفر از آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند.

سرپرست آبفا روستایی هرمزگان همچنین در خصوص مشکلات آبرسانی به روستاهای بالادست بشاگرد نیز اظهار داشت: برای آبرسانی به این روستاها نیاز به احداث ایستگاه های پمپاژ و مخازن ذخیره آب داریم که تلاش می کنیم اعتبارات مورد نیاز آن را تامین کنیم.

نظر شما