شناسهٔ خبر: 34705685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار از انفجارهای مهیب بغداد/ آتش سوزی گسترده ناشی از انفجار مهار شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- حریق ناشی از انفجارهای مهیب انبار مهمات در جنوب بغداد مهار شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، دفتر فرماندهی عملیات بغداد بامداد سه شنبه بیانیه ای را در خصوص مهار کامل آتش سوزی انبار مهمات ناشی از وقوع انفجار، منتشر کرد.
دفتر فرماندهی عملیات بغداد از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 29 نفر دیگر در انفجار انبار مهمات در جنوب بغداد خبر داد و گفت که حریق ناشی از وقوع این انفجار به طور کامل مهار شده است.
در این بیانیه آمده است که مجموعا در این انفجار که عصر دوشنبه رخ داده بود، یک نفر کشته و 29 نفر زخمی شدند.
فرماندهی عملیات بغداد تاکید کرد که آتش سوزی گسترده ناشی از انفجار، به طور کامل مهار و مسیرها باز شده است.

انفجارهای مهیب در بغداد
عصر روز گذشته صدای سه انفجار نسبتأ شدید در منطقه ابودشیر در جنوب بغداد پایتخت عراق شنیده شد.
دود ناشی از انفجارها به آسمان بلند شده است. برخی منابع، علت را انفجار انبار ذخیره سلاح عنوان می کنند و عده ای، آن را ناشی از شلیک کاتیوشا می دانند.
شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد اطلاعات اولیه نشان می دهد انفجاری که در پادگان «الصخر» در بغداد رخ داد ناشی از اصابت خمپاره به این پادگان بوده است.
در همین حال منابع خبری عراق بلافاصله در خبرهای فوری تایید کردند که صداهای انفجار مربوط به اصابت چند گلوله خمپاره به منطقه ای در ناحیه الدوره در جنوب بغداد بوده است.
خبرنگار المیادین گزارش داد، «اطلاعات اولیه نشان می‎دهد که انفجار رخ داده در پایگاه نظامی الصقر، ناشی از اصابت چند گلوله خمپاره به پایگاه مزبور بوده است».
منابع خبری گزارش دادند که در پی اصابت ترکش‌ها به منطقه الخضراء (منطقه سبز بغداد)، آژیر خطر سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمده است
در همین ارتباط، خبرنگار اسکای نیوز گفت که شدت انفجار انبار مهمات به گونه‌‎ای بوده که «بر اثر وقوع این انفجار، ترکش‎های آن به منطقه الخضراء و حومه آن اصابت کرده است».
یک منبع امنیتی وابسته به فرماندهی عملیات بغداد به خبرگزاری السومریه نیوز گفت که «این انفجار در داخل پادگان الصقر متعلق به الحشد الشعبی در منطقه الدوره صورت گرفته و تلفاتی نداشته است».


نظر شما