شناسهٔ خبر: 34522735 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نامزد انتخابات آمریکا: ترامپ نژادپرستان را به ادامه اعمال خشونت‌آمیزشان تشویق می‌کند

پیت بودجج، شهردار ساوت بند ایندیانا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در واکنش به تیراندازی ال پاسو، موضع نژادپرستانه ترامپ را عامل این حوادث دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتن پست، پیت بودجج، شهردار ساوت بند ایندیانا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شب گذشته به تیراندازی ال پاسو در تگزاس واکنش نشان داد و اعلام کرد: «آمریکا هدف حمله تروریستی سفیدپوستان نژادپرست ملی گرایی است که مورد تشویق دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور هستند.»

بودجج که یکی از ۱۹ نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است در حالی خبر حمله به ال پاسو را دریافت کرد که خود را برای سخنرانی در تالار بخش عمومی اتحادیه کارگری لاس وگاس آماده می‌کرد.

او سخنرانی خود را با محکوم کردن تیراندازی خشونت بار و نژادپرستانه در ال پاسو آغاز کرد و گفت: آمریکا تحت حمله تروریست‌های وطنی ملی گرا و نژادپرست قرار دارد. نژادپرستان ملی گرا یک ضرر برای ما هستند؛ چرا که باعث می‌شوند مردم مرتکب قتل شوند و این موضوع از سوی بالاترین مقام آمریکا [رئیس جمهور] که کشور را اداره می‌کند حمایت می‌شود.

او در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که نظر او را درباره نژادپرستی ترامپ پرسیده بود، گفت: رئیس جمهور در بهترین حالت از اقدامات ملی گرایان نژادپرست چشم پوشی کرده و آن‌ها را به ادامه اعمالشان تشویق می‌کند.

بودجج در ادامه بر لزوم اعمال قوانین سختگیرانه نظارت بر حمل اسلحه در سراسر آمریکا تاکید کرد و گفت: ما تنها کشور جهان هستیم که اسلحه مان بیشتر از مردم است. این موضوع امنیت ما را تامین نمی‌کند. ما باید به اصلاحیه دوم در مورد اسلحه احترام بگذاریم و اجازه ندهیم حکم اعدام هزاران آمریکایی امضا شود.

شهردار ساوت بند در انتهای اظهارات خود پیشنهاداتی را برای مهار دامنه رو به رشد خشونت با اسلحه در سراسر آمریکا مطرح کرد. وی همچنین خواستار مقررات سختگیرانه‌تر در مورد سلاح‌های سبک نظامی شد که اغلب در تیراندازی‌های دسته جمعی استفاده می‌شود.

شب گذشته، در تیراندازی که در فروشگاه والمارت در شهر ال‌پاسو ایالت تگزاس آمریکا رخ داد بیش از ۲۰ تن کشته شدند. عامل این تیراندازی مرگبار در فروشگاه والمارت شهر ال‌پاسو در ایالت تگزاس جوان سفیدپوستی به نام «پاتریک کروسیوس» بود. این جوان ۲۱ ساله و اهل دالاس، پیش از دستگیری در بیانیه‌ای به ملی گرا بودن خود اعتراف و اعلام کرد که این تیراندازی را به خاطر هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است.

انتهای پیام/

نظر شما