شناسهٔ خبر: 34375830 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

داستان جانباز ۷۰ درصدی که جنگ نرفته است

شبستان نوشت: کاروان جانبازان بالای ۷۰ درصد با خنده و مرور خاطرات جنگ، راهی زیارت دوره در مدینه النبی(ص) شدند. در میان آنها جوانی ۳۴ ساله هست که جنگ را ندیده است اما ... .

صاحب‌خبر -

کاروان جانبازان بالای ۷۰ درصد روز گذشته (شنبه، ۵ مرداد) راهی زیارت دوره در مدینه النبی(ص) شدند. در میان آنها جوانی ۳۴ ساله وجود دارد که حتی جنگ را ندیده است.

میهمان هتل موفنبیک مدینه النبی هستند وارد لابی هتل که شدم همه آنها منتظر بودند تا سوار اتوبوس ها شوند. جانبازان و ایثارگرانی که چهره‌ای بشاش و پرانرژی دارند. سراغ مسئولشان را گرفتم با خوشرویی جواب دادند. مسئول کاروان تکاپوی زیادی دارد تا جانبازان بالای ۷۰ درصد برای زیارت دوره مدینه به موقع سوار اتوبوس ها شوند. در مسیر می‌گویند و می‌خندند و خاطرات جبهه را تازه می‌کنند. پس از چند دقیقه روحانی کاروان داخل اتوبوس شروع به سخنرانی می‌کند مشخص است که اولین مکان زیارتی کوه احد یا همان منطقه جنگ احد است مقدماتی را بازگو می‌کند تا پس از رسیدن و پیاده شدن همه اعضای کاروان در مورد غزوه احد که یکی از معروف ترین غزوات پیامبر است، سخن بگوید.

جالب است بدانید که یک زن در میان جانبازان بالای ۷۰ درصد حضور دارد. برای بقیه جانبازان تعریف می‌کند. به گوشم خورد که می‌گفت: در زمان جنگ، موج انفجار عملیات تروریستی پایش را از کار انداخته است بدون آنکه حتی بیهوش یا خونی از بدنش جاری شود.

خودم را به انتهای اتوبوس رساندم تا با یکی از جانبازان صحبت کنم ظاهرش میانسال و تا حدودی جوان نشان می‌دهد که روی ویلچر کنار همسرش نشسته است. کریم سواری اهل اهواز می‌گوید: جانباز قطع نخاعی هستم که در هویزه مجروح شدم و اکنون جزء جامعه ایثارگران قرار گرفته‌ام. ۱۰ سالم بود که سال ۷۴ مجروح شدم. تعجب کردم؛ توضیح داد: مین‌ها و بمب های عمل نکرده باقی مانده از جنگ باعث شد حتی پس از جنگ نیز به خیل جانبازان و ایثارگران بپیوندد.

۲۵۸۲۴۳

نظر شما