شناسهٔ خبر: 34373751 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان فنی و حرفه ای:

باید هر استان یک برنامه مهارتی ویژه داشته باشد

پاک سرشت با تاکید بر نهضت آموزشی مهارتی گفت: باید هر استان یک برنامه ویژه مهارتی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «سلیمان پاک سرشت» در مراسم تجلیل از مهارت آموزان سازمان فنی و حرفه ای که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت:تیکه گاه اصلی در سازمان فنی و حرفه ای مربیان مهارت آموز است. با وجود همه ناملایماتی که به آن ها می شود اما با صلابت و استوار فعالیت می کنند.

 

رئیس سازمان فنی و حرفه ای با بیان اینکه در سالی که گذشت چند موضوع را دنبال کردیم گفت: متناسب با نیازهای محلی آموزشی را طراحی کردیم. حکمرانی و مدیریت آموزش محلی را ایجاد کردیم. اختیارات را به استان ها واگذار کردیم‌ و شورای مهارت در برخی از استان ها ایجاد شد.

 

وی با بیان اینکه باید در هر استانی یک برنامه ویژه مهارتی پیش بینی شود گفت: باید هر آنچه را که با این سیستم سازگار نیست را اصلاح کنیم.

 

پاک سرشت با اشاره به نهضت مهارت افزایی بیان کرد: موضوع نهضت مهارت آموزشی یعنی شکل گیری منظومه های همکارایی بین شرکایی که می توانند در زمینه مهارت آموزی خوب کار کنند. در همین راستا، تفاهم نامه ای را با تشکل های مختلف منعقد کرده ایم.

 

وی با گلایه از برخی از دستگاه های اجرایی گفت: دستگاه های اجرایی خیلی به ترویج مهارت آموزی و آن مسئولیتی که دارند توجه نمی کنند. در تربیت نیروی انسانی یک غفلت صورت گرفته است‌. آموزشگاه های کنکوری امان را بریده است و با نسلی مواجهه خواهیم شد که مهارت ندارند.

 

رئیس سازمان فنی و حرفه ادامه داد: در تمام کشورهای منطقه جریان جدی در حوزه مهارت اموزی شکل گرفته است و در کشور ما هم شورای عالی مهارت شکل گرفته که ناشی از بلوغ سیاست گذرانه است.

 

پاک سرشت تصریح کرد:در حوزه آموزشی با کمبود تقاضا رو به رو هستیم باید از این فضاها در راستای نهضت مهارت آموزی استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به کم توجهی به حوزه مهارت گفت: چرا باید ۱۰ تیم به مسابقات مهارتی جهانی اعزام کنیم در حالی که کشور همسایه ۲۴ تیم اعزام کرده است.

 

نظر شما