شناسهٔ خبر: 34373491 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور خبر داد:

اجرای نظام مهارت‌آموزی در استان‌ها

تهران - ایرنا - رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: از این پس در هر استان یک نظام و برنامه خاص مهارت آموزی در پیش گرفته می شود و سیستمی که با آن هماهنگ نباشد باید اصلاح شود.

صاحب‌خبر -

سلیمان پاک سرشت روز یکشنبه در آیین تجلیل فعالان حوزه مهارت آموزی که در وزارت تعاون ، کار و اجتماعی اظهارداشت : فضای آموزشی کشور خالی می شود و این  فرصت مناسبی برای سازمان فنی و حرفه ای کشور است تا با کمک اصحاب فنی و حرفه ای از آن استفاده کنند و نظام مشترکی با بنگاه‌ها ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته از مدیریت محلی و تمرکز گرایی فاصله گرفتیم و اختیارات به استانها واگذار شد و  آمایش مهارتی استان تهیه و در اختیار آنها قرار کرفت.

پاک سرشت تاکید کرد: باید خانواده فنی و حرفه ای گسترش یابد و ائتلاف تشکیل دهند چرا که مهارت آموزی کار جمعی است و در این زمینه تفاهماتی با بنگاه های مختلف انجام شده است.

وی بیان کرد: دغدغه من این است که نسل آینده توانمند نیست و آسیب های آن غیرقابل جبران است در حالیکه جریانی در کشورهای منطقه جریانی برای مقابله با این موضوع شکل گرفته است .

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به مسابقه مهارت آموزی در روسیه گفت: کشور همسایه ما در ٢۴ رشته شرکت کننده معرفی کرده است در حالیکه ما با سختی توانستیم در ١٠ رشته شرکت کنیم و دلیل آن این است که به مهارت توجه نمی کنیم.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم در حوزه مهارت آموزی گام برداریم باید دولت و مجلس و شورای اسلامی در تصمیمات سوال کند که آیا نیروی ماهر دارد یا خیر و آن موقع است که متوجه سازمان فنی و حرفه ای می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما