شناسهٔ خبر: 3417500 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

دومین اخطار مجلس به وزیر اقتصاد/

تعداد کارت‌های زرد دولت ۲ رقمی شد

وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه امروز پارلمان دومین کارت زرد خود را از نمایندگان دریافت کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، رسیدگی به سؤال حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان قرار گرفت.

پس از بیان نظرات نماینده تهران و دفاعیات وزیر اقتصاد، نمایندگان با ۱۰۳ رأی موافق، ۹۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع، اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

رسایی در این سؤال از وزیر اقتصاد درباره عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی و بررسی وعده‌های داده شده در خصوص حمایت از بازار بورس و بسته حمایتی برای جبران خسارت وارده به سرمایه‌گذاران جزء سؤال کرد و پرسید: دلیل افت ناگهانی و شدید شاخص بورس تهران در یکی دو ماه اخیر چیست؟ دلیل برخی دخالت‌های سازمان بورس در روند فعالیت بازار سرمایه چیست؟

بر اساس این گزارش، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دومین کارت زرد را از مجلس شورای اسلامی دریافت کرد که طی آن تعداد کارت‌های دولت یازدهم ۲ رقمی شد و به عدد ۱۰ رسید.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که در هر دوره مجلس، هر وزیری ۳ بار در پاسخ به سؤال نمایندگان نتواند وکلای ملت را قانع کند و از پارلمان کارت زرد دریافت کند، اگر تعداد این کارت‌های زرد به عدد ۳ برسد زمینه استیضاح وی در خانه ملت فراهم می‌شود و نمایندگان طرح استیضاح وزیر را تقدیم هیأت‌ رئیسه می‌کنند.

وکلای ملت پیش از این به علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش(۲ کارت)، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی (یک کارت)، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم (یک کارت)، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی (یک کارت)، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (یک کارت)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور (یک کارت) و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجات (۲ کارت) نیز کارت زرد داده‌ بودند.

نظر شما