شناسهٔ خبر: 34119711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شهادت اسیر فلسطینی در زندان انفرادی

رسانه‌های فلسطینی از شهادت یکی از اسرای زندانی در سلول انفرادی زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، امروز (سه‌شنبه) «نصر طقاطقه» از «بیت فجار» در استان «بیت‌لحم» که در سلول انفرادی زندان «نیتسان» (واقع در الرمله) رژیم صهیونیستی محبوس بود، به شهادت رسید.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، جنبش «الاسیره» ویژه امور اسرا و شهدای فلسطینی اعلام کرد: اداره امور زندان‌های رژیم اشغالگر شهادت نصر طقاطقه را به ما ابلاغ کرده و پس از شهادت وی تمامی بخش‌های این زندان بسته شده است.

«قدری ابوبکر» رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد، رژیم صهیونیستی حدود دو هفته پیش به منزل طقاقه یورش برد، وی را برای بازجویی به زندان «الجلمه» منتقل کرد و پس از آن به سلول انفرادی زندان نیتسان منتقل شد که در آنجا به شهادت رسید.

شرایط اسرا در برخی زندان‌های رژیم صهیونیستی خوب نیست؛ در همین راستا ماه گذشته (خرداد) ده‌ها اسیر فلسطینی زندان عسقلان واقع در جنوب اراضی اشغالی برای بهبود شرایط خود، دست به اعتصاب غذا زدند.

«قدوره فارس» رئیس انجمن اسرای فلسطین درباره شرایط سخت اسرای عسقلان گفت که «زندانیان عسقلان به شکل وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و زمانی که اسرا و در رأس آن‌ها ناصر ابو حمید نماینده آن‌ها با اقدامات خشونت‌آمیز مسئولان زندان مقابله کرد، مدیریت زندان مزبور وی را به زندان دیگر منتقل کرد»

در فروردین ماه نیز پس از آنکه مذاکرات نمایندگان اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با مدیریت این زندان‌ها به نتیجه نرسید، حدود ۱۵۰ اسیر اعتصاب غذا کردند

نظر شما