شناسهٔ خبر: 34011544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روسیه از توافق خود با ایران در مسائل منطقه ای و جهانی خبر داد

دو طرف توافق کردند به تماس های منظم خود برای گفت وگو در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و هماهنگی اقدامات در چارچوب همکاری در فرمت آستانه ازجمله تدارک و برگزاری نشست بین المللی دیگری در خصوص مساله سوریه در شهر نورسلطان (آستانه سابق پایتخت قزاقستان) ادامه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به دیدار نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و معاون وزیر امور خارجه این کشور با مقام های ایرانی در تهران، اعلام کرد: دو طرف برای ادامه همکاری در مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله مساله سوریه توافق کردند.

در بیانیه روز چهارشنبه وزارت خارجه روسیه، آمده است: روز نهم جولای (دیروز سه شنبه) الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در سوریه و سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه در قالب هیأتی متشکل از مقام های وزارت خارجه و وزارت دفاع آن کشور با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن، دیدار و گفت وگو کردند.

در بیانیه آمده است: در این دیدارها در خصوص اوضاع خاورمیانه با محوریت وضع امور در سوریه و نیز یمن گفت وگوی مفصلی صورت گرفت.

«باتوجه به روند حل و فصل مسائل سوریه، موضوعات مربوط به تثبیت اوضاع میدانی در ادامه مبارزه با تروریست ها و نیز بازسازی سوریه در دوره پسامناقشه و کمک به بازگشت پناهندگان سوری به میهن خود بررسی شد.»

وزارت خارجه روسیه می گوید: علاوه بر آن، دورنمای پایان کار تشکیل و آغاز بکار کمیته قانون اساسی سوریه به عنوان مرحله مهمی در ادامه روند حل وفصل سیاسی این کشور توسط سوری ها تحت نظارت سازمان ملل و توافق های کنگره مذاکرات ملی سوریه در سوچی و قطعنامه ۲۲۵۴ مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در بیانیه آمده است: دو طرف توافق کردند به تماس های منظم خود برای گفت وگو در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و هماهنگی اقدامات در چارچوب همکاری در فرمت آستانه ازجمله تدارک و برگزاری نشست بین المللی دیگری در خصوص مساله سوریه در شهر نورسلطان (آستانه سابق پایتخت قزاقستان) ادامه دهند.

انتهای پیام

نظر شما