شناسهٔ خبر: 33830236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهروندان از کارت بلیت الکترونیک استفاده کنند

مدیر معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های مسافربری سازمان شهرداری همدان گفت:‌ این روزها شهروندان کمتر از کارت بلیت استفاده می‌کنند که این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

صاحب‌خبر -

بابک اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: امسال مبلغ کمی به کرایه اتوبوس‌های همدان اضافه شده و از 450 به 500 تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه میزان تراکنش استفاده از کارت بلیت الکترونیک کاهش یافته است گفت: این روزها شهروندان کمتر از کارت بلیت استفاده می‌کند که این موضوع نیاز به فرهنگسازی دارد.

مدیر معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های مسافربری سازمان شهرداری همدان با بیان اینکه در راستای سهولت کار و پیشگیری از برخی مسائل مردم به سمت استفاده از کارت بلیت الکترونیک بروند افزود: دریافت نقدی کرایه اتوبوس خلاف قانون است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با تاکید به اینکه گاهی مردم اصرار به پرداخت پول نقد دارند و کارت بلیت استفاده نمی‌کنند گفت: پرداخت کرایه به صورت نقدی باعث ایجاد ترافیک و گرفتن وقت دیگر شهروندان می‌شود بنابراین باید به استفاده از کارت بلیت الکترونیک توجه جدی شود.

اسدی با بیان اینکه باید پول به حساب کارت بلیت برود و متاسفانه گاهی حقوق بیت‌المال هدر می‌رود افزود: همه ما در قبال بیت‌المال مسوولیم و پول آن باید در جای خود هزینه شود و این امر نیاز به یاری همشهریان دارد.

وی در پاسخ به اینکه اتوبوس‌های گردشگری تنها در ایام نوروز فعال بودند اما در ایام تابستان هم در سطح شهر فعال هستند خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری برنامه خاصی دارد و اتوبوس‌های گردشگری را به کار گرفته است.

مدیر معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های مسافربری سازمان شهرداری همدان با بیان اینکه هزینه این اتوبوس‌ها بالاست و نمی‌توان همواره در سطح شهر از آن استفاده کرد گفت:‌ سه دستگاه اتوبوس گردشگری در همدان فعال است که کمتر در سایر شهرهای کشور از این وسایل نقلیه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/89026/

نظر شما