شناسهٔ خبر: 3378337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

موافقت مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت اقتصاد

خبرگزاری شبستان: نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت اقتصاد و دارایی و سهام عدالت موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی امروز 12 بهمن یکشنبه با طرح تحقیق و تفحص از سهام عدالت با 151 رای موافق، 17 رای مخالف، 6 رای ممتنع از مجموع 213 رای موافقت کردند.

محورهای تحقیق و تفحص عبارتند از: عدم شفاف سازی در واگذاری، توزیع و پرداخت سهام و سود سهام عدالت که از جمله طرح های وعده داده شده و مفید دولت های نهم و دهم بوده است و در طی چند سالی که از اجرای این طرح می گذرد همواره نحوه واگذاری، نوع شرکت‌ها، تعداد سهام، میزان سود و بسیاری دیگر از سوالات مردم بوده است که تاکنون جواب مشخصی دریافت نکرده‌اند.

علاوه بر این چگونگی واگذاری برخی از شرکت‌های دولتی به سهام دولت و درصد مالکیت و نحوه تصویب سهام مردم در آن باعث مشکلات عدیده ای شده که ارزش شرکت ها با مشکل روبرو کرده است و برخی از این شرکت ها به دلیل اینکه سهام عدالت متولی و ناظر خاصی ندارد خود را از هرگونه پاسخگویی مبری می دانند که نمونه آن شرکت سیمان دشتستان است.

تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت امور اقتصادی و دارای که تحقیق و تفحص از سهام عدالت است از سوی موسوی نژاد نماینده دشتستان انجام شد که مجلس نیز با آن موافقت کرد.

پایان پیام/

نظر شما