شناسهٔ خبر: 33722561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الوفاق: نظام بحرین، به تامین کننده منافع صهیونیست ها تبدیل شده است

تهران-ایرنا- جمعیت الوفاق بحرین روز چهارشنبه با محکومیت شدید نشست ضد فلسطینی منامه تاکید کرد: نظام بحرین با برگزاری نشست منامه به تامین کننده منافع صهیونیست ها تبدیل شده است؛ این اقدام تنها مایه ننگی برای این نظام و مقاماتش خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری "الوءلوء" بحرین، جمعیت الوفاق با صدور بیانیه‌ای نشست منامه را نشست فروش آرمان فلسطین خواند و آن را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اقشار و گروه‌های مختلف مردم برائت خود را از موضع رسمی نظام بحرین و مخالفت کامل خود را با میزبانی کشورشان برای خدمت به طرح صهیونیستی- تروریستی اعلام کردند.

الوفاق بحرین افزود: نظام بحرین و مقاماتش از روی عمد اصرار داشتند که نشست منامه برای نابودی آرمان فلسطین هرچه سریع‌تر برگزار شود. آنها حتی پا را فراتر گذاشته و به مقدسات و ارزش‌ها و ادیان الهی اهانت کردند و با بی توجهی کامل به علما و نهادها و ملت های عربی و اسلامی تلاش دارند که بزرگترین خواسته صهیونیست‌ها را عملی کنند.

این جمعیت بحرینی تاکید کرد: قدس و فلسطین جایگاه ثابت و محکمی در عقل و قلب بحرینی‌ها و عرب‌ها دارد و هرگز از آن دست نمی کشند. معامله قرن و نشست منامه تنها باعث بیشتر شدن ایمان مردم به قدس می‌شود. خیانتکاران و کسانی که دست دوستی به اسرائیل دادند، شکست می خورند و روزهای آتی نیز این طرح آمریکا با اتحاد و ایستادگی فلسطینی‌ها و همبستگی عرب‌ها شکست خواهد خورد.

الوفاق افزود: نظام بحرین و مقاماتش با برگزاری نشست منامه به تامین کننده منافع صهیونیست ها تبدیل شده است؛ این اقدام تنها مایه ننگی برای نظام بحرین و مقاماتش خواهد بود.

نشست بحرین که نخستین مرحله اجرای معامله قرن است، از دیروز در منامه آغاز شد و تا پایان امروز چهارشنبه هم ادامه خواهد داشت.

طرح معامله قرن شامل انضمام کامل قدس اشغالی به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود و تعیین منطقه " ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

"جرد کوشنر" مشاور و داماد "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در "نشست منامه" با این ادعای پوشالی که سرمایه گذاری پیش شرط پایان درگیری‌ها است، از توطئه اقتصادی ۵۰ میلیارد دلاری در قالب طرح "معامله قرن" پرده برداشت.

برگزاری این نشست با مخالفت بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف در جهان مواجه شده است ولی برخی دولت‌های عربی با حضور در آن برخلاف افکارعمومی خود قدم برداشتند و همین امر موجب ایجاد شکاف بیشتر بین آنان شده است.

نظر شما