شناسهٔ خبر: 33510979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کره جنوبی تحولات منطقه را پس از انفجار نفتکش ها زیر نظر دارد

پکن- ایرنا- سئول اعلام کرد پس از انفجار دو نفتکش در خلیج عمان، تحولات این منطقه را که تامین کننده بزرگ نفت کره جنوبی است به طور جدی زیر نظر دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز یکشنبه گزارش کرد وزارت تجارت، صنایع و انرژی این کشور نشستی با حضور مسئولان پالایشگاه های کره ای برگزار کرده و مسایل ذی ربط را با آنها مورد رایزنی قرار داده است.
همزمان یکی از سخنگوهای پالایشگاه های کره جنوبی که خواسته است نامش فاش نشود، هرگونه نگرانی بابت تامین نفت را منتفی دانسته و افزوده است تنگه هرمز بسته نشده است و عرضه نفت از آن ادامه دارد.
وی افزود برخی نگران هستند مبادا در عرضه نفت از منطقه اختلالی بوجود بیاید و پالایشگاه های کره ای دچار مشکل شوند اما فعلاً تنگه هرمز باز است و انتقال نفت از آن جریان دارد.
این گزارش تصریح می کند به دلیل اتفاقات روزهای اخیر و افزایش تنش ها در منطقه، هزینه انتقال نفت تا اندازه ای بالا رفته است.
یونهاپ می نویسد نگرانی های جدی میان دست اندرکاران صنعت نفت و پالایشگاه های کره ای وجود دارد آنها می گویند اگر تنگه بسته شود بشدت صنعت انرژی و نفت کره جنوبی آسیب خواهد دید.
کره جنوبی نزدیک به ۷۰ درصد از نفت خود را از خاورمیانه خریداری می کند و بیشتر این نفت نیز از تنگه هرمز عبور می کند.
با افزایش تنش ها در منطقه و پس از انفجار دو نفتکش حامل نفت ژاپن در هفته گذشته، بهای نفت در بازارهای بین المللی ۴ درصد افزایش یافت.
دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند اولین شناور ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.
این دومین حمله به نفتکش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند. / ‏

نظر شما