شناسهٔ خبر: 33421831 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نشست استکهلم،

ابراز نگرانی آلمان و سوئد از احتمال نابودی برجام

وزیر خارجه سوئد اعلام کرد اقدام واشنگتن در خروج از توافق هسته ای " بسیار غیر سازنده " است

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از استکهلم , وزیران امور خارجه آلمان و سوئد  ضمن ابراز نا امیدی از نابودی احتمالی توافق هسته ای ایران هشدار دادند. ابراز نگرانی آلمان و سوئد از احتمال نابودی برجام
آنها از آمریکا به علت به خطر انداختن یک دهه تلاشهای دیپلماتیک انتقاد کردند.
مارگوت والستروم وزیر  خارجه سوئد دیشب در سخنانی در نشست خلع سلاح هسته ای در استکهلم اعلام کرد اقدام واشنگتن در خروج از توافق هسته ای سال 2015 , اقدامی " بسیار غیر سازنده " به شمار می رود که نه تنها توافق هسته ای ایران , بلکه اعتبار قدرت های جهانی در مذاکره با کره شمالی را در معرض تهدید قرار داده است.
هایکو ماس وزیر امور امور خارجه آلمان که وی نیز هفته گذشته برای مذاکره درباره برنامه هسته ای ایران به تهران سفر کرده بود , در  سخنانی در این نشست هشدار داد فروپاشی توافق هسته ای نه به سود منافع اروپا خواهد بود و نه ایران.
وی در عین حال مدعی شد : اگر ایران بخواهد از برنامه جامع اقدام مشترک خارج شود به نقطه ای باز خواهد گشت که قبل از توافق هسته ای قرار داشته است که شامل همه تحریمها خواهد بود و  این فرایند نمی تواند به نفع ایران باشد.
اظهارات ماس و والستروم در این باره پس از برگزاری نشست یک روزه درباره تسلیحات هسته ای و در آستانه پنجاهمین سالگرد معاهده تاریخی تسلیحات هسته ای صورت می گیرد که در سال 1970 اجرایی شد.
نمایندگانی از کشورهای آرژانتین , کانادا , فنلاند , اتیوپی , آلمان , اندونزی, ژاپن , اردن , قزاقستان , هلند , نروژ , نیوزیلند , کره جنوبی , اسپانیا , سوئد و سوئیس در این نشست شرکت داشتند.

نظر شما