شناسهٔ خبر: 33329434 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

از خبر رفتن برانکو به الاهلی تا شایعه حضور قطبی

نیمکت پرسپولیس در ابهام

صاحب‌خبر -



نیمکت پرسپولیس این روزها به یکی از خبرسازترین نیمکت‌های فوتبال ایران تبدیل شده. بعد از دبل قهرمانی سرخپوشان که با پیروزی 1-0 این تیم در بازی یکشنبه شب فینال جام حذفی برابر داماش به دست آمد، خبرهای تازه‌ای درباره آینده برانکو ایوانکوویچ منتشر شد و سایت اسپورت 360 عربستان در خبری مدعی شد که باشگاه الاهلی این کشور قصد دارد برانکو را به عنوان سرمربی بعدی خود انتخاب کند. این رسانه در ادامه یادآور شد برانکو در سال 2011 سرمربی الاتفاق عربستان بوده و به این لیگ آشناست. در ادامه نیز سایت الدیره امارات در گزارشی خبر از خروج احتمالی برانکو از فوتبال ایران داد و اعلام کرد که این مربی کروات، فاصله بسیار کمی تا توافق نهایی با الاهلی عربستان دارد تا نگرانی هواداران پرسپولیس از بابت رفتن احتمالی مربی‌شان که این تیم را 3 بار پیاپی به قهرمانی لیگ رسانده، به اوج خود برسد. این موضوع زمانی تشدید شد که سایت 360 باز هم خبر داد که برانکو حتی پیش‌قراردادش را هم با تیم جدید امضا کرده است.
این موضوع با واکنش باشگاه پرسپولیس هم مواجه شد و سایت این باشگاه اعلام کرد که قبل از عزیمت برانکو به کشورش برای مرخصی پایان فصل، با وی توافقی رسمی صورت گرفته و قرار است از زمان این توافق ظرف دو هفته مطالبات وی پرداخت شود. ضمن اینکه هیأت مدیره هم شنبه (امروز) با دستور جلسه اجرای این توافق در موعد مقرر، تشکیل نشست فوق‌العاده می‌دهد.
در این شرایط، روزنامه الریاضیه عربستان هم در گزارشی اعلام کرد باشگاه پرسپولیس با تأمین منابع مالی لازم برای تمدید قرارداد برانکو، زمینه حفظ و ادامه همکاری با او را فراهم آورده و با انتشار بیانیه اخیر سعی کرد هوادارانش را از ترس رفتن برانکو خارج کند و به این ترتیب باشگاه الاهلی از عقد قرارداد با سرمربی سرخپوشان دور شده است.
در این بین خبری منتشر شد مبنی بر اینکه باشگاه پرسپولیس از طریق محسن خلیلی مذاکراتی را با افشین قطبی، سرمربی اسبق خود و مربی فصل گذشته فولاد هم به صورت مخفیانه از سر گرفته است. موضوعی که مهدی حاج‌باقر، مدیر برنامه‌های قطبی در واکنش به آن گفت: «نمی‌دانم چرا این حواشی را مطرح می‌کنند و برخی چه اهدافی دارند. قطبی اصلاً در ایران نیست و هیچ صحبت یا مذاکره‌ای با مسئولان باشگاه پرسپولیس و محسن خلیلی نداشته است.»
امیرارسلان مرتاض، مدیر برنامه‌های بشار رسن نیز درباره شایعه حضور او در جلسه مذاکره با قطبی برای حضور در پرسپولیس گفت: «من قویاً حضور در این جلسه و برگزاری چنین مذاکراتی را تکذیب می‌کنم؛ چراکه چنین مسأله‌ای صحت ندارد.»
گفتنی است ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که با برنامه «ورزش و مردم» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «ما روز سه‌شنبه صبح قبل از اینکه برانکو از ایران برود، جلسه‌ای با او داشتیم و در مورد مطالباتش به توافق نهایی رسیدیم. همچنین در مورد زمان پرداخت مطالبات برانکو و برنامه‌هایش برای فصل بعد هم صحبت شد. بعد از آن هم نامه وکیل ایشان به دست‌مان رسید که قابل بحث است و باید بررسی کنیم اما باید بگویم که مجموعه باشگاه اراده‌اش این است که طلب برانکو را پرداخت کند. گزینه اول ما برای سرمربیگری پرسپولیس برانکو، گزینه دوم برانکو و گزینه سوم‌مان هم برانکو است.»
عرب درباره درآمد و مخارج باشگاه پرسپولیس هم چنین توضیح داد: «کل مبالغ بلیت‌فروشی به حساب باشگاه برگشته. مجموع درآمد بلیت‌فروشی، مجموع درآمدهای تبلیغاتی روی لباس و شرکت خدمات تلفن، همه این درآمدها 61.5 میلیارد تومان می‌شود و مبالغی که باید به بازیکنان داخلی و خارجی بدهیم، 63 میلیارد تومان است.» با تمام این تفاسیر و با این که برانکو یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، باید دید که این مربی باز هم روی نیمکت سرخپوشان پایتخت خواهد ماند یا قرمزها باید به دنبال مربی دیگری برای شروع لیگ نوزدهم بگردند.

نظر شما