شناسهٔ خبر: 33319980 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

جدال برای تثبیت صدرنشینی در توکیو+برنامه بازی های والیبال

تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل در نخستین دیدارشان در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در توکیو ژاپن از ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه روز جمعه به مصاف یکدیگر بروند. ۲ تیم که سابقه بیش از ۱۰ بازی را با یکدیگر را داشته اند همواره بازی‌های خوبی مقابل یکدیگر انجام داده اند و بازی دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار بوده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل در نخستین دیدارشان در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در توکیو ژاپن از ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه روز جمعه به مصاف یکدیگر بروند. ۲ تیم که سابقه بیش از ۱۰ بازی را با یکدیگر را داشته اند همواره بازی‌های خوبی مقابل یکدیگر انجام داده اند و بازی دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار بوده است.  

نخستین دیدار ۲ تیم به سال ۱۹۹۱ باز می‌گردد که تیم ملی والیبال برزیل موفق شد با نتیجه ۳ - ۰ برنده بازی باشد البته برد آن‌ها به همین جا خلاصه نشد و آن‌ها در ۱۳ دیداری که تا سال ۲۰۱۸ میان دو تیم  برگزار شده است  به ۱۰ پیروزی رسیده اند و تنها ۳ شکست را تجربه کرده اند.  

بدون شک جذاب‌ترین و زیبا‌ترین بازی دو تیم برای ما به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد و زمانی که والیبالیست‌های کشورمان موفق شدند برای نخستین بار این تیم را ۳- ۰ ببرند و در ادامه هم ۳- ۲ از سد این تیم بگذرند. دیدار ایران و برزیل در آن سال یکی از مهم‌ترین دیدار‌های والیبال ملی پوشان بود که با پیروزی در آن و حذف برزیل تیم ملی توانست برای نخستین مرتبه به جمع ۴ تیم برتر پایانی برسد.

تاریخچه دیدار دو تیم 

جام جهانی ۱۹۹۱: ایران صفر – برزیل ۳

جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۰۹: ایران یک – برزیل ۳

جام جهانی ۲۰۱۱: ایران صفر – برزیل ۳

جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۳: ایران یک – برزیل ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۲ – برزیل ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۳ – برزیل صفر

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۳ – برزیل ۲

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۲ – برزیل ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۳ – برزیل یک

لیگ جهانی ۲۰۱۶: ایران یک – برزیل ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۶: ایران صفر – برزیل ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۷: برزیل ۳ – ایران یک

لیگ جهانی ۲۰۱۸: برزیل ۳ - ایران ۲

تیم ملی والیبال ایران 

تیم ملی کشورمان که در هفته نخست این رقابت‌ها در چین نتایج درخشانی را رقم زد حالا باید در هفته دوم این رقابت‌ها هم به مصاف ۳ حریف قدرتمند دیگر برود. شاگردان کولاکوویچ دیدار افتتاحیه رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ را با تیم ملی ایتالیا برگزار کردند و در دیداری که ایتالیا ۵ بازیکن مطرح از جمله کاپیتانش را در اختیاز نداشت توانستند با نتیجه ۳ - ۱ برنده این بازی باشند.  

البته ایتالیایی‌ها در این بازی بازیکنان جوان و با کیفیت و خوبی داشتند که نتایج به دست آمده در دیگر بازی هایشان گویای همین مسئله بود. سرو قامتان ایران در دومین دیدار خود به مصاف میزبان هفته نخست یعنی چین رفتند و ۳ - ۰ بردند و در دیدار سوم هم با آلمان بازی کردند و با همان نتیجه ۳ - ۰ به پیروزی رسیدند تا شروعی فوق العاده در این رقابت‌ها داشته بانشد و با عنوان صدر نشینی کارشان در چین را به پایان برسانند.  

آن‌ها حالا باید با برزیلی بازی کنند که همانند آن‌ها در هر ۳ دیدار هفته نخست خود به پیروزی رسیده است و مصاف حساسی با ملی پوشان ایرانی برای صدر نشینی دارد. دومین دیدار ایران در هفته دوم با آرژانتینی است که تا به اینجای کار نتایج خوبی به دست آورده است و از مدعیان نشان داده است. آخرین حریف ایران هم تیم میزبان یعنی ژاپنی است که قرار است در سال بعد میزبانی المپیک را بر عهده داشته باشد. 

تیم ملی والیبال برزیل 

برزیلی‌ها یکی از پر افتخار‌ترین تیم‌های والیبال جهان هستند که عنوان‌های زیادی را یدک می‌کشند. از جمله این عنوان‌ها می‌توان به کسب ۳ مدال طلا و ۳ مدال نقره المپیک اشاره کرد آن‌ها همواره با تیم‌های خوبشان به مسابقات مختلف بین المللی می‌روند و در سال ۲۰۱۸ هم نتایج خوبی داشتند و به عنوان پنجم دور نخست رسیدند و به مراحا بالاتر هم صعود کردند.

آن‌ها امسال هم این بازی‌ها را خیلی خوب آغاز کردند و در هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال با تیم‌های استرالیا، لهستان و آمریکا بازی کردند و برنده هر ۳ دیدار شدند تا همانند تیم ملی کشورمان ۹ امتیازی شوند. برزیلی‌ها در آخرین مصافشان با تیم ملی کشورمان سال گذشته در روسیه با ما رو به رو شدند و با نتیجه ۳- ۲ شکستمان دادند.  پیش بینی می شود مصاف دو تیم در بازی روز جمعه یکی از دیدنی‌ترین رقابت‌های دور نخست امسال باشد. 

برنامه دیدار‌های پیش روی ملی پوشان در هفته‌های باقی مانده به شرح زیر است: 

هفته دوم به میزبانی ژاپن

  •  جمعه ۱۷ خرداد: ایران - برزیل، ساعت ۱۱:۱۰
  •  شنبه ۱۸ خرداد: ایران - آرژانتین، ساعت ۱۰:۴۰
  •  یکشنبه ۱۹ خرداد: ایران - ژاپن، ساعت ۱۴:۱۰

هفته سوم به میزبانی ایران

  • جمعه ۲۴ خرداد: ایران - کانادا، ساعت ۱۸:۳۰
  • شنبه ۲۵ خرداد: ایران - لهستان، ساعت ۱۸:۳۰
  • یکشنبه ۲۶ خرداد: ایران - روسیه، ساعت ۱۸:۳۰

هفته چهارم به میزبانی ایران

  • جمعه ۳۱ خرداد: ایران - پرتغال، ساعت ۱۸:۳۰
  • شنبه اول تیر: ایران - استرالیا، ساعت ۱۸:۳۰
  • یکشنبه دوم تیر: ایران - فرانسه، ساعت ۱۸:۳۰

هفته پنجم به میزبانی بلغارستان

  • جمعه ۷ تیر: ایران - صربستان، ساعت ۱۸:۳۰
  • شنبه ۸ تیر: ایران - بلغارستان، ساعت ۲۲:۱۰
  • یکشنبه ۹ تیر: ایران - آمریکا، ساعت ۱۸:۳۰

 

نظر شما