شناسهٔ خبر: 33186119 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فخری: سال 2020 ارزیابی بهتری از کاروان خواهیم داشت/ فعلا درباره بازی‌های ساحلی تصمیم‌گیری نشده

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی گفت: با توجه به اینکه بازی‌های ساحلی جهانی را انوک برگزار می‌کند، این بازی‌ها از درجه اعتبار بالایی برخوردار نیست.

صاحب‌خبر -

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره گزارشی که در ستاد عالی بازی‌های المپیک در خصوص بازی‌های ساحلی سن‌دیگو ارائه شد، اظهار داشت: من در این جلسه گزارشی را در خصوص کسب سهمیه ارائه کردم اما تصمیم‌گیری‌ها به روزهای آینده موکول شد. این مسابقات از درجه اعتبار بالایی برخوردار نیست چرا که این بازی‌ها را انوک (ANOC) برگزار می‌کند نه IOC. 

وی افزود: سایت مسابقات اصلا به روز نیست، به همین دلیل برای کسب اطلاعات مشکلات زیادی وجود دارد. در خصوص فوتبال ساحلی صحبت‌هایی مطرح بود مبنی بر  اینکه یا سه سهمیه به آسیا می‌دهند یا از رنکینگ آخرین مسابقه که کشورها شرکت کرده‌اند می‌توانند به بازی‌های ساحلی بروند. در این صورت اگر سه سهمیه به آسیا بدهند ما این شانس را داریم در غیر این صورت خیر به همین دلیل اعلام شد فعلاً در خصوص بازی‌های ساحلی تصمیم‌گیری نشود.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در پاسخ به این سؤال که برنامه‌های شما برای المپیک توکیو با فدراسیون‌های ورزشی به چه صورت پیگیری می‌شود، عنوان کرد: ما در جلساتی که با فدراسیون‌‌ها داریم همه برنامه‌ها را می‌گیریم و سعی می‌کنیم اگر مشکلی وجود دارد برطرف کنیم. گزارش نهایی به ستاد عالی بازی‌ها ارائه می‌شود. تقریباً یک دور فدراسیون‌های اصلی و شانس کسب مدال را بررسی کرده‌ایم حالا وارد جلسه با فدراسیون‌هایی شده‌ایم که شانس کسب سهمیه دارند مانند بوکس، تیراندازی با کمان، قایقرانی و غیره. ما همه فدراسیون‌ها را بررسی می‌کنیم تا ببینیم ورزشکارانی که مدنظر هستند در چه وضعیتی از کسب سهمیه قرار دارند.

فخری خاطرنشان کرد: توکیو تا الان میزبانی خوبی داشته و در روند کارها منظم بوده است. خوشبختانه ورزشکاران ما هم نتایج بدی نداشتند اما سال 2020 می‌توانیم ارزیابی بهتری از وضعیت کاروان ایران داشته باشیم. همه برنامه‌های ما برای المپیک و فدراسیون‌های ورزشی مشخص شده است یعنی مشخص شده در چه تاریخی با چه فدراسیونی جلسه خواهیم داشت.

وی درباره لباس کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو عنوان کرد: طرح‌ها داده شده است از یکی، دو هفته دیگر هم درباره گرمکن و لباس ورزشی بررسی‌ها را خواهیم داشت.

انتهای پیام/س

نظر شما