شناسهٔ خبر: 33043642 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: | لینک خبر

خواستار پیوستن ایران به برنامه اقتصاد راهبردی هستیم

وزیر دارایی پاکستان از تمایل کشورش برای پیوستن جمهوری اسلامی ایران به طرح چارچوب اقتصاد راهبردی که اخیر میان اسلام آباد و آنکارا به توافق رسیده است، خبر داد. - جهان صنعت نیوز

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز| ‘اسد عمر’ طی سخنرانی در نشست اتاق بازرگانی و تجارت شهر ‘پیشاور’ گفت: پاکستان با هدف تعمیق تجارت منطقه ای و تقویت معیشت خواهان توسعه همکاری های اقتصادی با ایران است.

وی تاکید کرد: پاکستان باید روی افزایش تجارت با ایران و افغانستان تمرکز کامل داشته باشد.

اسد عمر با اشاره به سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ترکیه و توافق دو کشور برای همکاری در خصوص چارچوب اقتصاد راهبردی، افزود: رهبران ترکیه گفتند که آن طرح نباید محدود بین دو کشور باشد بلکه جمهوری اسلامی ایران نیز باید به آن ملحق شود.

وزیر دارایی پاکستان تاکید کرد: ما قاطعنامه خواستار همکاری با ایران و ترکیه در بحث چارچوب اقتصاد راهبردی هستیم.

وی خطاب به کشورهای غربی گفت: مقامات غربی همواره تجارت منطقه ای را مهم می دانند و از پاکستان می خواهند تجارت را با هند افزایش دهد، اما چرا آنان این اصل را در بحث افزایش تجارت میان ایران و پاکستان رعایت نمی کنند؟

به گفته فعالان اقتصادی پاکستان فقدان کانال بانکی میان ایران و پاکستان یکی از موانع در مسیر توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی است.

به گزارش رسانه های پاکستانی، قرار بود بانک ملی ایران و نشنال بانک پاکستان شعبه های خود را در کشورهای یکدیگر فعال کنند اما پیشرفتی در این مورد انجام نشد.

ایران و پاکستان چندی پیش اتاق بازرگانی مشترک نیز تشکیل دادند که تلاش می کند ارز محلی را در تجارت دو جانبه مورد استفاده قرار دهد.

ایرنا


نظر شما