شناسهٔ خبر: 32693176 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حدادی در گفت‌وگو با میزان:

اگر مسئولان بدانند برای چه ورزشکاری هزینه می‌کنند قطعأ پشیمان نمی‌شوند/ این حمایت‌ها برای مدال‌آوری در المپیک کافی نیست/ ۳ ماه دیگر مشخص می‌شود کیهانی عملکرد خوبی داشته یا خیر

خبرگزاری میزان- احسان حدادی پرتابگر دیسک تیم ملی دوومیدانی گفت: به عنوان یک ورزشکار از نتایج تیم ملی دوومیدانی در قهرمانی آسیا دوحه بسیار آزرده خاطر شدم، چون جایگاه دوومیدانی ایران در آسیا اینجا نیست.

صاحب‌خبر -

احسان حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص عملکردش در مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا اظهار داشت: خداراشکر عملکردم در مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا خوب بود هر چند که در کوران رقابت‌ها بدنم زیاد آماده نبود و نتوانستم رکورد بهتری را ثبت کنم. البته نیازی هم نبود تا بیشتر از این پرتاب کنم. پرتاب ۶۵.۹۵ متر رکوردی بود که هم من را برای ششمین بار صاحب مدال طلای قهرمانی آسیا کرد و هم عاملی شد تا رکورد مسابقات را تغییر دهم. بهنام شیری هم پرتاب خوبی داشت.

او در مورد وضعیتش گفت: چون مقداری دیر تمرینات را شروع کردیم با همین شرایط مجبورم تمریناتم را دنبال کنم. ان‌شاءالله تا پیش از شروع مسابقات جهانی دوحه به فرم مطلوبی که مدنظرم است برسم تا بتوانم یک نتیجه خوب را برای کشورم به دست بیاورم. هنوز بدنم آماده نیست و رکوردهایی که زده‌ام با ۸۰ درصد آمادگی بوده است فقط امیدوارم بتوانیم امسال سال خوبی داشته باشیم. 

حدادی در مورد اینکه تا الان چقدر از درخواست‌هایش از سوی کمیته ملی المپیک و فدراسیون دوومیدانی فراهم شده است، گفت: من هیچ توقع خاصی از مسئولان نداشتم غیر از اینکه امکانات اولیه در اختیارم قرار داده شود. در آن دو ماهی که در چولاویستا آمریکا تمریناتم را زیر نظر مربی‌ام پیگیری کردم خوشبختانه همه چیز خوب و ایده‌آل بود. اگر هزینه درستی صورت گیرد و مسئولان بدانند برای چه ورزشکاری هزینه می‌کنند قطعأ پشیمان نخواهند شد. هزینه‌هایی که برای من تاکنون صورت گرفته منتهی به این شده تا طلای قهرمانی آسیا را کسب کنم. در دایموند لیگ سوم شوم و کنار آن هم سهمیه المپیک را به دست بیاورم. من دغدغه خاصی برای آینده‌ام ندارم و فقط می‌خواهم حمایت بیشتری صورت گیرد. این حمایت‌ها برای مدال‌آوری در المپیک کافی نیست و باید بیشتر شود.

دارنده مدال طلای پرتاب دیسک آسیا در خصوص اینکه برای گرفتن مدال در مسابقات جهانی باید چه رکوردی ثبت کند تا صاحب مدال شود، تصریح کرد: فعلا چیزی مشخص نیست آیا در مسابقات جهانی می‌توانم به مدال برسم یا خیر، ولی تا آن زمان قطعأ رکورد‌ها دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. پرتاب بالای ۷۰ متر برای اول فصل رکورد خیلی زیاد است و استال با این پرتاب توانست رکورد دایموند لیگ را به خودش اختصاص دهد و به نظرم رکورد واقعأ عجیبی بود. باید دید تا چند ماه آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. سعی می‌کنم بهترین نتیجه را در مسابقات جهانی کسب کنم.

پرتابگر دیسک تیم ملی در خصوص شرایط مربی‌اش گفت: امیدوارم هر چه سریعتر مسئولان فدراسیون شرایطی را ایجاد کنند تا قرارداد مربی‌ام تمدید شود. با وجود اینکه فدراسیون با او قراردادی ندارد، اما باز هم این مربی  برنامه‌های تمرینی را در اختیار من قرار می‌دهد تا طبق آن برنامه تمریناتم را دنبال کنم و به همین دلیل مسئولان فدراسیون باید مبلغی را به او پرداخت کنند. من از نحوه عملکرد وی بسیار رضایت دارم.

وی در مورد اینکه برای موفقیت در مسابقات جهانی و المپیک به چه ابزاری نیاز است، اظهار داشت: باید برای ورزشکاران اردو‌های خوبی تدارک دیده شود و کنار آن هم مربی، فیزیوتراپ و پزشک در اختیارشان قرار داده شود تا تمام این موارد باعث شود یک ورزشکاران در المپیک صاحب مدال شوند، در غیر اینصورت نباید توقع داشت تا به مدال دست یابند. اگر حسین توکلی در مسابقات قهرمانی آسیا همراه من نبود نمی‌توانستم آنقدر راحت پرتاب کنم، چون مک در آنجا حضور نداشت و کمک‌های توکلی باعث شد تا به این موفقیت‌ها دست یابم.

حدادی در خصوص اینکه چه زمانی برای برگزاری اردو‌ها راهی آمریکا خواهدشد، گفت: فعلا چیزی مشخص نیست، چون تازه به ایران آمده‌ام و باید برنامه ریزی‌های لازم را در این راستا انجام دهیم تا بهتر بتوان تصمیم‌گیری کرد.

عضو تیم ملی دوومیدانی در ادامه اظهاراتش به میزان گفت: من با وجود کمر درد زیاد در دایموند لیگ سوم شدم و خار پاشنه پا هم برایم مقداری ایجاد مشکل کرده بود. دنبال این هستم تا چند روزی را در اینجا به مداوا بپردازم. امیدوارم در مرحله بعدی لیگ الماس در استکهلم سوئد با کسب نتیجه‌ای خوب به فینال این لیگ برسم تا دیگر احتیاجی نباشد در مسابقات بعدی شرکت کنم.

نایب قهرمان المپیک لندن در خصوص نتایج ضعیف تیم ملی دوومیدانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: متاسفانه من خودم به عنوان یک ورزشکار خیلی از نتایج تیم ملی دوومیدانی در قهرمانی آسیا بسیار آزرده خاطر شدم، چون جایگاه دوومیدانی ایران در آسیا اینجا نیست و قطعأ برای آینده باید برنامه‌هایی داشته باشیم تا بهتر از این عمل کنیم. حتی اگر نیاز باشد در عرصه مدیریت ورزشی کمک می‌کنم تا شرایطی را ایجاد کنیم تا دوومیدانی کشورمان را از این وضعیت نجات دهیم.

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی در خصوص عملکرد کیهانی گفت: سه ماه دیگر مشخص می‌شود. اگر عملکرد کیهانی خوب باشد بازهم به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی انتخاب می‌شود یا خیر.

وی در مورد احداث کمپ پرتاب‌های تمرینی هم اظهار داشت: پیگیر این موضوع هم هستیم اما چون زیاد در ایران نیستم دنبال آن هستم تا هرچه زودتر این کمپ پرتاب‌ها را احداث کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما