شناسهٔ خبر: 32616573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

می‌توانیم تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم گفت: قطعا ما می‌توانیم مرحله تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم اما به شرط اینکه در کشور انسجام داشته و با عزم و اراده و همت کار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نشست دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم با محوریت ایران اسلامی در گام دوم انقلاب توسط انجمن اسلامی دانشجویان و در تالار حافظ دانشگاه علوم کشاورزی رامین برگزار شد که با حضور پرشور جوانان انقلابی و مسؤولین دانشگاه به همراه بود.

سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم، ضمن تاکید بر لزوم احاطه کامل دانشجویان به مسائل روز، اظهار کرد: در حال حاضر انتظار می‌رود که پس از سپری شدن 4 دهه از انقلاب اسلامی، دانشجوی ما و به خصوص در فضای مجازی بر مسائل مسلط باشد؛ در رابطه با همین سیل اخیر خوزستان اگر بررسی داشته باشید خواهید دید که چه شایعاتی را منتشر میکردند.

وی افزود: این سیل گرفتاری‌هایی ایجاد کرد اما آن روی سکه نیز زیبایی‌ها را به ما نشان داد؛ اینکه یک روحانی جوان شیعه، یک پیرمرد روحانی اهل سنت را روی دوش خود گذاشته است؛ یا اینکه جوانی که چیزی ندارد کتش را درمی‌آورد و تقدیم میکند خب همه این‌ها ارزشمند هستند و صحنه‌هایی است که آدم را امیدوار میکند؛ خوزستانی‌ها سینه‌هایشان را سپر کردند و در مقابل سیل ایستادند و دیگر موارد زیبا و ارزشمندی که قابل انکار نیست اما بالاخره علی‌رغم تمام این موارد، رقیب هم کار خودش را انجام می‌دهد و از کوچکترین نقطه ضعف‌ها استفاده کنند لذا نیاز است که جوانان در کنار دانش‌اندوزی، به روز نیز باشند.

حسینی عنوان کرد: ماموریت اصلی ما در دانشگاه‌ها، بحث علم و دانش است که باید پررنگ باشد اما در کنار این تحصیل علم، دانشجو نباید نسبت به مسائل پیرامونش بی‌تفاوت باشد؛ دانشجویانی که احساس مسؤولیت بیشتری می‌کنند پیشگام شوند تا بقیه دانشجوها نیز نسبت به مسائل شهر، استان، کشور و منطقه‌شان حساس شوند و همگی با صمیمیت، صفا و در راستای خدمت به دیگران در صحنه باشند.

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

وی در بخش دیگری در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شبکه‌های مختلف و به خصوص BBC، در پی تشویش اذهان عمومی تحریکات خود را با این سوال که عملکرد نظام در این 40ساله چه بود آغاز کردند و به دنبال القای یک فضای تیره، یاس، سرخوردگی بودند؛ لذا مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ضمن اشاره به ضعف‌ها، دستاوردها را نیز اعلام کردند که از چه نقطه‌ای به چه موقعیت‌هایی رسیدیم و افق‌های ما در آینده نیز مشخص شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم گفت: اینکه ما توانستیم علی‌رغم تحریم‌های مختلف، خودکفا و قدرتمند باشیم باید بدانند که هرگز نمیتوانند مانند دوران اول انقلاب، هجمه‌هایشان را به سمت ما روانه کنند و این در حالی است که در هر برهه از تاریخ که به کشور ما حمله کردند یک بخش از خاکمان را جدا کردند.

وی ادامه داد: مشکلاتی که به تبع تحریم ایجاد می‌شود وجود دارد اما ما باید نقاط قوت را ببینیم و به یاد بیاوریم که گرفتاری‌هایی به مراتب سخت‌تر و بیشتر در سالهای ابتدای انقلاب داشتیم، برای مثال در دوران ریاست جمهوری شهید رجایی در مقطعی ما حتی گندم و آرد را به اندازه کفاف چند روز نداشتیم اما به دستور شهید رجایی، نانوایی‌ها ذخیره کیسه‌های آرد خود را در پیاده‌روها چیدند و در اختیار مردم قرار دادند تا از نظر روانی مردم اذیت نشوند و فکر نکنند کشور دچار قحطی شده است.

وی افزود: اگر ضعف‌ها را می‌بینیم در کنار آن اقدامات بزرگی که صورت گرفته را نیز ببینیم؛ ما باید روی پای خود ایستاده و از ظرفیت‌های داخلیمان  و به خصوص نیروهای انسانی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تاکید داشتند در جهت پیشرفت کشور استفاده کنیم؛ منابع و ذخایر ما در دنیا بیش از یک درصد است ولی مهم‌تر از آن نیروهای انسانی است، نیروهای توانمند، کارآمد و مستعد که میتوانند کارهای بسیار بزرگی را انجام دهند لذا باید اینها را دید.

حسینی بیان کرد: حتی اگر فرض کنیم که آمریکا به اهداف خود برسد و نفت ما فروش نرود آیا کشورهایی که منابع درآمدی نفتی ندارند از اداره کشورشان عاجز شده‌اند؟ راه‌های دیگری وجود دارد و ما قطعا تلاش بیشتری خواهیم داشت تا اتفاقات دیگری رخ ندهد لذا از این بابت نباید نگران بود و اگر گمان کردیم که با دادن امتیاز، دست از سرمان برخواهند داشت هرگز اینگونه نیست و نباید چون آنها تحریم میکنند ما تسلیم شویم چرا که آنها به هیچ تعهدی پایبند نیستند و ما این را در برجام دیدیم و به جهان ثابت کردیم که اهل گفت‌وگو هستیم.

وی افزود: قطعا ما میتوانیم مرحله تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم اما به شرط اینکه در کشور انسجام داشته و با عزم و اراده و همت کار کنیم.

انتهای پیام/م/ق

 

 

نظر شما