شناسهٔ خبر: 32212139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موگرینی: بحران لیبی راه حل نظامی ندارد

تهران- ایرنا- مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنشی تازه به بحران لیبی خواستار توجه گروه های درگیر به راه حل های سیاسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای اتحادیه اروپا(consilium)، فدریکا موگرینی همه گروه های درگیر در بحران لیبی را به خویشتنداری بیشتر و توجه به راه حل های سیاسی دعوت کرد. در بیانیه رسمی اتحادیه اروپا آمده است: ما با شرکای بین المللی و منطقه ای برای اعمال نفوذ در بحران لیبی و ارسال پیام که بحران راه حل سیاسی دارد، در تماس هستیم. ما از احزاب سیاسی می خواهیم که راه خود را از مناقشات نظامیان جدا سازند.
خلیفه حفتر ژنرال پیشین ارتش لیبی هفته گذشته در یک فایل صوتی به نیروهای خود فرمان حمله به طرابلس را صادر کرد و از ساکنان پایتخت خواست؛ مقابل این نیروها مقاومت نکنند.
پیشتر و با پیشروی نیروهای تحت امر ژنرال حفتر به سوی طرابلس، آلمان شورای امنیت را برای نشست اضطراری دعوت کرده است.
درگیری میان گروه های لیبیایی در حالی رخ می دهد که قرار بود، کنفرانس ملی لیبی ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) سال جاری میلادی در آدیس آبابا پایخت اتیوپی و تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار شود.
پس از سقوط «معمر القذافی» دیکتاتور لیبی در سال 2011، لیبی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است.
همزمان نیز یک دولت موازی در شهر طبرق در شرق لیبی که مجلس نمایندگان به ریاست عقیله صالح و ژنرال حفتر فرمانده ارتش از آن حمایت می کنند، اعلام موجودیت کرده است.
شبس**4960**1859

نظر شما