شناسهٔ خبر: 32153728 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کیهان کلهر با شهر خاموش به حامیان سیل‌زدگان ملحق شد

تهران- ایرنا- تمدید کنسرت «شهر خاموش» کیهان کلهر با همراهی گروه «مینیاتور» درحالی است که این هنرمند بخشی از عواید فروش بلیت کنسرت خود را برای کمک به سیل‌زدگان گلستان اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، پنجم اسفندماه سال گذشته کیهان کلهر با انتشار مطلبی در فضای مجازی خبر برگزاری کنسرت خود با همراهی کوارتت « مینیاتور» را در فروردین 98 به مخاطبان خود اعلام کرد و از آغاز فروش بلیت این کنسرت از صبح ششم اسفندماه در سامانه فروش بلیت تیوال خبر داد.
هنوز دقایقی از آغاز بلیت فروشی کنسرت شهرخاموش نگذشته بود که سامانه فروشنده بلیت اعلام کرد کلیه بلیت‌های این کنسرت به فروش رفته است.
«شهرخاموش» یکی از آثار شناخته شده کیهان کلهر است که سال 1387 با همراهی گروه «بروکلین رایدر» منتشر شد و تاکنون آثار این آلبوم در بسیاری از شهرهای اروپایی و آمریکایی به اجرا درآمده است.
این کنسرت قرار بود از 21 تا 24 فروردین در تالار وحدت برگزار شود، اما با توجه به استقبال مخاطبان، «شهر خاموش» تا 31 فروردین تمدید و آغاز فروش بلیت آن برای تاریخ‌های 25 و 31 فروردین ماه از فردا چهارشنبه ساعت 15 بر روی سایت تیوال انجام خواهد شد.
کیهان کلهر قصد دارد تا کنسرت‌های «شهر خاموش» را در تابستان امسال نیز در تهران و شهرستانها برگزار کند.
کلهر برای جلوگیری از دامن زدن به بازار سیاه بلیت فروشی توسط دلالان، از هواداران خود خواسته که تنها از سایت بلیت فروشی معرفی شده اقدام به خرید بلیت‌ نمایند.
این هنرمند بخشی از عواید فروش بلیت در اسفندماه را به مردم گلستان اهدا خواهد کرد.
اعضای کوارتت مینیاتور در این کنسرت عبارتند از: پدرام فریوسفی، نیلوفر محبی و میثم مروستی نوازندگان ویلن و آتنا اشتیاقی نوازنده ویلنسل.
کیهان کلهر هنرمند نام آشنای موسیقی ایران که نوای مسحورکننده کمانچه‌اش نه تنها برای ایرانیان بلکه برای بسیاری از علاقه‌مندان موسیقی ملل در آن سوی آب‌ها نیز آشناست، سوم آذر ماه 1342 بدنیا آمد.
وی کارنامه پرباری در موسیقی ایران دارد و با هنرمندان بزرگی چون محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، شهرام ناظری و برخی هنرمندان برجسته دنیا چون اردال ارزنجان، شجاعت حسین خان، یویوما، عالیم قاسم‌اف، بروکلین رایدر و… همکاری داشته است.
نشریه بین ‌المللی تخصصی موسیقی سانگ لاینز «songlines» امسال به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس خود نام 20 تن از مهمترین هنرمندان امروز جهان را در یک فهرست انتخاب و معرفی‌ کرد که در آن نام «کیهان کلهر» نوازنده‌ سرشناس ایرانی نیز به چشم می خورد.
فراهنگ**9494**3009

نظر شما