شناسهٔ خبر: 32153466 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دادستان تهران:

دکل نفتي يک پرونده مالي پيچيده بود/ حکم نامتناسب باشد اعتراض مي‌کنيم

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- دادستان تهران با اشاره به نامگذاري سال به عنوان «رونق توليد» گفت: فکر مي‌کنيم بيشترين اتفاقات در سيستم اجرايي بايد رخ دهد اما دستگاه هاي تقنيني و قضايي بايد حالت حمايتي بيشتري به خود بگيرند.
به گزارش خبرگزاري آريا، عباس جعفري دولت آبادي در گفت و گويي راديويي ضمن تبريک فرارسيدن سال نو و اعياد شعبانيه و اظهار تاسف از حادثه اخير سيل در کشورمان گفت: در ايام تعطيلات همکاران ما کشيک بودند و کارهاي خوبي شد.
وي درباره نامگذاري امسال به نام رونق توليد از سوي مقام معظم رهبري گفت: ما فکر مي کنيم بيشترين اتفاقات در سيستم اجرايي بايد رخ دهد اما دستگاه هاي تقنيني و قضايي بايد حالت حمايتي بيشتري به خود بگيرند؛ زيرا مشکلات موجود در حوزه ارز و تحريم هاي موجود مشکلاتي در توليد ايجاد کرده است.
دادستان تهران افزود: بايد براي رونق توليد بانک ها و سيستم هاي اجرايي بروکراسي ها را کاهش دهند.
وي با اشاره به رسيدگي به پرونده نيشکر هفت تپه ادامه داد: در اين پرونده با سياستي که توليد متوقف نشود و کارگران بيکار نشوند، اقدامات لازم را انجام داديم.
دادستان تهران تاکيد کرد: سياست دستگاه قضايي کمک به توليد و تداوم اشتغال است و مغايرتي ندارد که در کنار اين موضوع به تعقيب حکم در زمان خودش بپردازيم. تلاش کرديم بين تعقيب قضايي و تعطيل کردن و تداوم اشتغال يک هماهنگي ايجاد شود.ان شاءالله در سال 98 اين سياست تشديد شود.
وي درباره حضور رييس قوه قضاييه در مناطق سيل زده گفت: اولا سيل در همه دنيا وجود دارد و حوادث طبيعي در همه جا هست. مگر در امريکا کم سيل و حوادث طبيعي رخ داده است؟ بنابراين ما به اين مسايل سبقه سياسي ندهيم و ما امروز به همراهي و همدلي و اجماع ملي نياز داريم.  مسئولان از روزي که سيل آمده است وارد صحنه شده اند. قوه قضاييه به امنيت و حفظ اموال کمک کردند بنابراين تهديدي که در حوزه حوادث طبيعي رخ داد را به فرصت ملي تبديل کنيم. نبايد سياست بر اين حوادث چنبره بزند.  ديروز رييس قوه هم تاکيد کرد که به آسيب شناسي نياز داريم.
وي درباره حکم پرونده دکل نفتي گفت: اين پرونده سال 91 در دادسرا مفتوح شد. 6 متهم داشت و دو متهمش در خارج بودند و يکي طباطبايي و يکي ديگر که به ايران نيامد و محاکمات 11 جلسه طول کشيد. پرونده مالي پيچيده بود. هنوز حکم به ما ابلاغ نشده است. ديروز هم پيگيري کردم تصوير حکم به دست ما نرسيده است. اگر نامتناسب بود اعتراض مي‌کنيم. بايد حکم را ببينم. اين پرونده از پرونده‌هايي بود که به سختي جلو مي‌رود مانند پرونده پتروشيمي. آقاي طباطبايي که در محاکمات نبود مصاحبه مفصلي با رسانه‌اي کرده بود و خودش نيامد ولي وکيلش آمده بود. پرونده مهمي است.
جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سوالي درباره مسدود شدن حساب نرگس کلباسي گفت: جلسه بعدي توضيح مي‌دهم.
دادستان تهران با بيان اينکه  در طول سال گذشته آمار بسيار خوبي در عفو و مرخصي‌ها داشتيم، گفت:  در تهران 6600 نفر مشمول عفو شدند و 6300 نفر محکوميتشان تقليل يافت و 4300 نفر نيز دوباره در شهر تهران مورد عفو قرار گرفتند. لذا در استان تهران 10 هزار نفر مشمول عفو و حدود  9 هزار نفر مجازاتشان تقليل يافت و مجموعا حدود 20 هزار نفر شدند. همچنين 2 هزارنفر به مرخصي آمدند و اميدواريم مرخصي آنها  اين امکان را داده باشد که بازسازي شوند و با روحيه بهتري بقيه مجازاتشان را تحمل کنند.
وي درباره قيمت گذاري مرغ نيز گفت: قيمت را ما اعلام نکرديم و قيمت را دولت اعلام کرده بود. در افکار عمومي اين موضوع مطرح شد و از من در مشهد مقدس زوار زيادي سوال کردند که چرا قيمت اعلام شده است. ما در جلسه‌اي از مسئول سازمان حمايت سوال کرديم و گفتيم مرغ چقدر قيمت گذاري شده است و آنها اعلام کردند که  قيمت 11500 اعلام شده است و 7200 تومان مرغداران آن را مي‌خرند؛ اما متاسفانه عده‌اي سودجو در ميدان بهمن اين مرغ را تا 17 يا 18 هزار تومان به فروش رساندند و  ما از همان روز همکارانمان را مستقر کرديم. عده‌اي خرده گرفتند که چرا قيمت را اعلام کرديد ما گفتيم  قيمت مرغ را نمي‌گوييم، دولت قيمت را اعلام کرده است. به چه دليلي مرغداران مرغ را با قيمت مازاد مي‌فروشند. ما فرداي آن روز معاونان را مستقر کرديم و 30 نفر از دلالاني که مرغ را گران‌تر فروخته بودند و يا اساسا نگذاشتند مرغ به بازار بيايد را دستگير کرديم و اين فتنه خوابيد.
وي در پاسخ به اين سوال که شما گراني مرغ را فتنه مي‌ناميد، گفت: آنها (دلالان) مي خواستند سياست ما را با شکست مواجه کنند و بعد که آنها را دستگير کرديم و غرفه هايشان تعطيل شد، دولت همکاري خوبي انجام داد و مرغ را در بازار آورد و ديروز که آمار گرفتم اعلام شد که مرغ در دست آنها باد کرده است. بعدها مشخص شد که مشکلاتي در سيستم هاي دولتي وجود داشته و رقابتي در بين آنها بوده است. ما ديروز که از معاونانمان گزارش گرفتيم اعلام شد که در تهران در ميدان بهمن در تهران هزار تن توزيع شده و در برخي جاها مرغ اضافه آمده است. اين اتفاقات زورآزمايي بود بين کساني که ميدان بهمن را الگويي براي گران فروشي تبديل کرده بودند و ما گفتيم که ميدان بهمن را مي بنديم مگر اينکه شما تمکين کنيد.
وي يادآور شد: مردم بدانند که اگر ما قيمت را اعلام کرديم قيمت دادستاني نبوده است و قيمت دولت بوده است. دولت بايد پاي تصميمش بايستد. خوشبختانه مسئولان سازمان حمايت همکاري خوبي کردند و روي قيمت 11500 مرغ پافشاري کردند.
دادستان تهران تصريح کرد: در حوزه گوشت کارهاي خوبي انجام شده و  دام زنده در چابهار و بندرعباس و خوزستان وارد شده است و به تهران و استان ها ارسال مي شود. اگر اين سياست ادامه يابد اميدوار هستيم که در وضع گوشت هم تحول خوبي رخ دهد.
دادستان تهران در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه بعد از انتصاب مديرعامل جديد برج ميلاد خبرهايي مطرح شد که او در موضوع 88 و در نگارش نامه به اوباما نقش داشته، آيا دادستاني به آن  ورود مي‌کند، گفت: دستگاه‌هاي نظارتي گزارشي براي ما نفرستادند. در سايت‌هاي خبري آن را ديديم و گزارش رسمي به دادستاني نيامده است. اگر نهادهاي نظارتي گزارشي داشتند اعلام کنند و  ما آن را بررسي مي‌کنيم.
وي در پاسخ به سوالي در شايعه پردازان در فضاي مجازي مانند جمعيتي که ظاهرا کار خيريه مي کند ولي بيشتر به کام تلويزيون اسرائيل است، گفت:  دشمن امروز سه کار انجام ميدهد، اول اينکه مردم را نااميد کند و ديگر اينکه به مسوولين بي اعتمادي ايجاد کند و کارامدي نظام را زير سوال ببرد. هر حادثه اي که در کشور رخ مي دهد اين سه نکته را در آن مي بينيد. برنامه دشمن اين است که دل مردم را خالي کند.ما نبايد در زمين دشمن بازي کنيم.
جعفري دولت آبادي تصريح کرد: وقتي که امروز مسئولان در مناطق سيل زده حضور دارند و تلاش مي‌کنند نبايد اجازه داد اين چنين شود. ديشب خوانديد که مدير صدا و سيما به يکي از برنامه‌ها تذکر داد. مگر خبرنگار آقاي حسيني باي چه گناهي کرده بود که در سيل حضور داشت و در صدا و سيما به او اهانت شد. امريکا دهانش را باز کرده که نظام اسلامي را ببلعد، آن وقت ما در داخل کشور به نااميد کردن مردم مي پردازيم. ما امروز بايد در برابر دشمن اقتدارمان را نشان دهيم و رسانه‌ها بزرگترين نقش را مي‌توانند ايفا کنند. ما نمي‌گوييم که کشور را گل و بلبل نشان دهند ولي حق ندارند که شايعه پردازي کنند و دادستاني با شايعه پردازان  حتما برخورد خواهد کرد. هم مسئولين و هم روزنامه‌ها توجه کنند که امروز ما بايد در برابر دشمن يک صدا داشته باشيم. مراقب باشند رسانه‌ها که در زمين دشمن بازي نکنند و مردم را اميدوار کنند که مشکلات قابل حل است.
وي افزود: کشورهاي مختلف مانند آلمان و ژاپن و... جنگ ديده‌اند و مجددا خود را بازسازي کردند و ما نبايد با يک حادثه طبيعي جا خالي کنيم. ما با عده‌اي که بلندگو دارند و مرتب آيه ياس مي خواندند،  برخورد خواهيم کرد.

نظر شما