شناسهٔ خبر: 31984737 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

افزایش بارندگی ها از عصر شنبه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت آب و هوا طی سه روز آینده را اعلام کرد و از ورود سامانه بارشی در شمال غرب و جنوب غرب سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت آب و هوا طی سه روز آینده را اعلام کرد و از ورود سامانه بارشی در شمال غرب و جنوب غرب سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور خبر داد.

به گزارش اعتدال، احد وظیفه، با بیان اینکه امروز، شنبه، دهم فروردین با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و جنوب غرب سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود گفت: به تدریج از بعد از ظهر شنبه بر مقدار بارش در این مناطق افزوده خواهد شد.

وی افزود: روزهای یکشنبه، یازدهم و دوشنبه، دوازدهم فروردین ماه نیز بارش در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی به شکل رگبار و رعد و برق شدت یافته و موجب آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سیلابی شدن آنها می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در این مدت ریزش تگرگ در برخی مناطق دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوب غرب دور از انتظار نیست عنوان کرد: همچنین از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه با توجه به افزایش مقدار بارش در بخش هایی از مرکز کشور و همچنین دامنه های جنوبی البرز در استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان نیز آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها و احتمال سیلابی شدن آنها پیش بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: روز دوشنبه بارش در سواحل غربی دریای خزر نیز موجب آبگرفتگی معابر در برخی مناطق گیلان خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به گستردگی فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و همچنین در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد گفت: طی سه روز آینده بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر البرز مرکزی، شمال غرب و همچنین زاگرس مرکزی به شکل برف بوده که می تواند موجب اختلال در تردد جاده ای این مناطق شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از بعد از ظهر شنبه تا روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. همچنین یکشنبه و دوشنبه مناطق مرکزی و شمالی خلیج فارس و مناطق مرکزی و غربی دریای خزر مواج است.

وی آب و هوای پایتخت را نیز طی سه روز آینده پیش‌بینی کرد و گفت: هوای تهران در روز جاری ابری و در بعضی ساعات با بارش باران همراه است؛ کمترین دما ۸ و بیشترین میزان آن ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین روز یکشنبه یازدهم فروردین آسمان تهران ابری همراه با بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید است و دما بین ۹ تا ۱۴ درجه سانتی گراد متغیر است. در روز دوشنبه دوازدهم فروردین نیز تهران ابری همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید همراه بوده و دما در کمترین حالت ۱۱ درجه و در بیشترین حالت به ۱۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.


افزایش دما و بارش پراکنده باران در تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به پاک بودن هوای پایتخت در دهمین روز سال گفت: دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

حسین شهبازی، با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی در دهمین روز از بهار ۹۸ است اظهار کرد: برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد موثر با بزرگی بین ۳ تا ۵ متربرثانیه انتظار می‌رود.

وی افزود: طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق طی بعضی ساعات روز جاری، وضعیت مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار خواهد بود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه بتدریج با حاکمیت شرایط جوی ناپایدار در روز یکشنبه، یازدهم فروردین، بر سرعت باد افزوده شده و برخی ساعات همراه با وزش باد شدید با بزرگی بالاتر از ۸ متربرثانیه و بارش باران خواهیم بود گفت: از این رو انتظار می‌رود برقراری وضعیت جوی نسبتاً ناپایدار و کاهش تردد خودروها در ایام تعطیلات، تداوم شرایط مطلوب کیفیت هوا را در اکثر مناطق پایتخت طی روز یکشنبه به دنبال داشته باشد. همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

شهبازی اضافه کرد: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۱۱ صبح امروز با شاخص میانگین ۳۷ در شرایط پاک قرار داشت و در حال حاضر نیز شاخص کیفیت هوا ۲۹ و همچنان در شرایط پاک است.


۲۰ استان آماده بارش شدید باشند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: در روزهای آینده بارندگی شدید را در ۲۰ استان شاهد خواهیم بود.

سردار سیدکمال هادیانفر در بازدید از وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی و مناطق سیل زده استان گلستان، گفت: به دلیل آب گرفتگی و سیلاب در برخی از مناطق استان شاهد محدودیت‌های ترافیکی بودیم که با تلاش پلیس، برنامه‌ریزی‌های خاصی برای تسهیل در وضعیت ترافیک در این استان صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان داشت: با توجه به شرایط جوی نامساعد در سطح استان و لغزنده بودن بسیاری از محورهای مواصلاتی، با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس میزان جان باختگان و مصدومان ناشی از حوادث رانندگی 82 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به انسداد محورهای "خوش ییلاق" به شاهرود، "یساقی" به بندرترکمن" و "آق قلا" به "گمیشان" اظهار داشت: همه دستگاه‌ها با تمام توان برای امدادرسانی مردم سیل زده تلاش کردند که در کنار سایر ارگان ها، پلیس طی روزهای اخیر فراتر از وظیفه خود عمل کرده و با تمام توان برای رفع مشکلات و بازگشایی کلیه محورهای استان تلاش می‌کند.

هادیانفر با اشاره به شرایط نامساعد جوی کشور در روزهای آینده، بیان داشت: بارندگی شدید در 20 استان کشور را شاهد خواهیم بود که رانندگان می‌توانند با رعایت قانون مداری، توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری و همراهی با پلیس، در کاهش تصادفات و حوادث رانندگی موثر باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام ثبت 5 میلیون و 200 هزار تردد در سطح استان در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: استراحت پس از مدتی رانندگی، یکی از مواردی است که به طور جدی پلیس راهور نسبت به آن تاکید دارد چراکه از اهمیت بسیار زیادی در پیشگیری از تصادفات برخوردار است.

وی ناپایداری جوی و بارندگی را موجب افزایش سوانح رانندگی دانست و توجه بیشتر مسافران و رانندگان به رعایت نکات ایمنی را در تردد جاده ای خواستار شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پایان افزود: استان گلستان به دلیل برخورداری از مواهب الهی میزبان حجم گسترده‌ای از مسافرت‌ها در ایام نوروز می‌باشد که با تمهیدات خاص در کنترل ترددها و ارائه خدمات مناسب از سوی پلیس، کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای در این استان شاهد هستیم.


نظر شما