شناسهٔ خبر: 31627734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

عضو مجمع تشخیص مصلحت: فریب اروپایی‌ها را نمی‌خوریم

روزنامه جوان

اروپایی‌ها بدانند که ما فریب آنان را نمی‌خوریم که در ازای ایجاد «اینستکس»، لوایح FATF را تصویب کنیم چرا که ما مصلحت نظام را در نظر می‌گیریم نه هوی و هوس‌ها را.

صاحب‌خبر -
سرویس سیاست جوان آنلاین:  به گزارش مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران تأکید کرد: اروپایی‌ها پس از خروج امریکا از برجام وعده دادند که ۱۲ راهکار برای تجارت اروپا با ایران فراهم می‌کنند، اما تاکنون حتی یک قدم هم در این راستا برنداشته‌اند و حتی یک راهکار را هم محقق نکرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: ۹ ماه از این مسئله گذشته است و آن‌ها صرفاً یک کانال تحت عنوان اینستکس ایجاد کرده‌اند که این کانال، کانال مالی نیست بلکه کانال خرید است و اروپاییان بدانند که ما فریب آنان را نمی‌خوریم که در ازای ایجاد این کانال، لوایح FATF را تصویب کنیم چرا که ما مصلحت نظام را در نظر می‌گیریم نه هوی و هوس‌ها را.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اصرار دولت و رسانه‌های جریان‌های خاص مبنی بر ضرورت تصویب لوایح مرتبط با FATF اظهار داشت: در این باره از ظریف و رئیس جمهور سؤال پرسیده شد که آیا تضمین می‌دهید که اگر ما به این دو کنوانسیون بپیوندیم، اوضاع تجاری و مالی کشور بهتر می‌شود، آنان گفتند قول نمی‌دهیم، اما اوضاع حداقل بدتر از شرایط فعلی نمی‌شود. مصباحی مقدم گفت: بنده می‌گویم اتفاقاً با پیوستن به این دو کنوانسیون اوضاع ما بدتر خواهد شد و سؤال بنده این است «آیا به صلاح ماست، داد و ستد خارجی ما با دیگر کشور‌ها برای امریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی آشکار شود؟» وی تصریح کرد: به گفته زنگنه در حال حاضر ما از طریق دور زدن تحریم‌ها نفت خود را می‌فروشیم و ارز آن را به کشور وارد می‌کنیم که اگر این سخن درست است، حداقل دولت به این صحبت وزیر خود توجه داشته باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما برای دور زدن تحریم‌ها ناچاریم معاملات پوششی داشته باشیم، افزود: اگر ما به این دو کنوانسیون بپیوندیم باید دست از این داد و ستد‌ها برداریم که اگر می‌توانیم بسم‌الله، اما اگر در این شرایط تحریمی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم چرا برخی افراد همچون رئیس جمهور، مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای تصویب این لوایح تحت فشار قرار می‌دهند؟
مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه ما در مجمع تشخیص، مصلحت نظام را ترجیح می‌دهیم و نه هوی و هوس‌ها را، گفت: اروپایی‌ها می‌گویند پول فروش نفت خود را در این صندوق موسوم به «اینستکس» بگذارید تا در مقابل ما به شما غذا و دارو دهیم و همچنین خواستار تصویب لوایح مرتبط با FATF در مقابل این کانال هستند در حالی که ما نباید فریب آنان را بخوریم.

برچسب‌ها:

نظر شما