شناسهٔ خبر: 31405992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رحیمی در اخطار قانون اساسی:

هنوز با استعفای وزیر امور خارجه موافقت نشده است

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مخالفان از استعفای آقای ظریف ذوق مرگ نشوند، گفت: هنوز با استعفای وزیر امور خارجه موافقت نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علیرضا رحیمی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه 7 اسفند) مجلس شورای اسلامی  در اخطاری با استناد به اصول 3 و 135 قانون اساسی، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) خطاب به رئیس مجلس گفت: همانگونه که ریاست مجلس اجازه طرح اخطارهای خارج از دستور را دادند، مخالفان از استعفای آقای ظریف ذوق مرگ می شوند، چرا که هنوز با استعفای ایشان موافقت نشده و آقای رئیس جمهور شهامت داشته باشند که در ظرف همین 24 ساعت آینده با استعفای آقای ظریف مخالفت کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: قبل از شروع صحن علنی درخواست شد که به موضوع استعفای وزیر امور خارجه رسیدگی شده و دلایل آن مورد بررسی قرار گیرد، اما آقای دکتر لاریجانی فرمودند که بنا به مشخص نبودن دلایل استعفای وزیر امور خارجه در وهله اول باید این دلایل مشخص شده، سپس در صحن راجع به آن صحبت کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: مخالفان دولت به گونه ای سخن می گویند که گویا آقای ظریف از مجلس رأی اعتماد نگرفته و سوالاتی که در مجلس مطرح شده، مجلس به آقای ظریف رأی مثبت نداده است.مخالفان بدانند همانگونه که نام آقای خاتمی در تاریخ کشور ماندگار شده، نام آقای ظریف نیز در تاریخ این کشور ماندگار خواهد شد، بنابراین مخالفان از استعفای آقای ظریف ذوق مرگ نشوند، لذا از ریاست مجلس تقاضا می شود راجع به این موضوع اعلام موضع بگیرند.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با رد این اخطار گفت: این‌ موضوع که آقای ظریف استعفا داده و نظرات مختلفی وجود دارد بحث دیگری است، اما مگر هیات رییسه مجلس چه اقدام خلاف قانونی اساسی کرده که شما اخطار می دهید.

پایان پیام

 

نظر شما