شناسهٔ خبر: 31172014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سخنان ایران ستیزانه مایک پنس در نشست ورشو/ اروپا از برجام خارج شود

صاحب‌خبر -

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی ضد ایرانی در ورشو، با طرح ادعاهایی بی اساس،مواضع خصمانه آمریکا در برابر ایران را تصریح کرد.

به گزارش ایسنا، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا امروز در راستای سیاست‌های از پیش‌شکست‌خورده آمریکا علیه ایران در سخنرانی افراطی خود در نشست ورشو ضمن تاکید بر اعمال فشار بر ایران، ادعاهایی خصمانه درباره نقش و فعالیت ایران در منطقه مطرح کرده و همچنین اظهاراتی مداخله جویانه درباره مسائل داخلی ایران داشت.

به گزارش مهر، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: ایران به دنبال احیا امپراطوری است و هلوکاست دیگری را تدارک می‌بیند. در سوریه از اسد حمایت می‌کند. در لبنان از حزب الله، در عراق علیه منافع آمریکا و خارج از اراده بغداد عمل کرده و در یمن از انصارالله حمایت می‌کند.

وی دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب ایران را زیر سوال برد و مدعی شد: آمریکا علیه افراط گرایی در خاورمیانه تلاش می‌کند. از روز نخست، ترامپ در کنار مردم خوب ایران ایستاد و همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهد.

خواهش مایک پنس از اروپا: از برجام خارج شوید

پنس افزود: دیدگاه جهانی ما در این کنفرانس این است که ایران نسبت به گذشته و علیرغم برجام، تهاجمی تر شده است.

وی مدعی شد: شب گذشته رهبرانی از سرتاسر منطقه اتفاق نظر داشتند که بزرگترین تهدید برای ثبات و صلح منطقه جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از شرکای اروپایی ما آنگونه که باید همکاری نمی‌کنند و با ایجاد مکانیسمی به دنبال شکست تحریم‌های ما هستند. آنها با این کار فاصله میان اروپا و آمریکا را بیشتر می‌کنند.

اینستکس ایران را تقویت و اروپا را تضعیف می کند

پنس سازوکار مالی موسوم به «اینستکس» را گامی حساب نشده خواند که فقط ایران را تقویت، اتحادیه اروپا را تضعیف و فاصله میان اروپا و ایالات متحده را بیشتر می‌کند. وقت آن است که دوستان اروپایی ما نیز با خروج از برجام برای فشار علیه ایران به ما بپیوندند.

او در ادامه از امارات و بحرین به دلیل حمایت از تلاش‌های ضدایرانی آمریکا قدردانی کرد.

پنس مدعی شد: امروز تحریم‌ها علیه ایران برقرار است و مادامیکه ایران رفتار خود را تغییر ندهد، شدیدتر می‌شود. وقت آن است که شرکای اروپایی هم از برجام خارج شده و به مردم ایران و منطقه در راه رسیدن به صلح کمک کنند.

کلمات کلیدی

مایک پنس

نشست ورشو

ایران ستیزی

نظر شما