شناسهٔ خبر: 30656952 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرانسه بر حمايت کامل خود از برجام تاکيد کرد

صاحب‌خبر -
فرانسه بر حمايت کامل خود از برجام تاکيد کرد
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - دولت فرانسه روز چهارشنبه در سومين سالگرد اجرايي شدن توافق هسته اي (برجام) با صدور بيانيه اي تاکيد کرد: فرانسه مجددا بر حمايت کامل خود از برجام تاکيد مي کند.

به گزارش ايرنا از سفارت فرانسه در تهران، در بيانيه دولت فرانسه آمده است: 26 دي 1397 سومين سالگرد اجرايي شدن توافق هسته اي ايران موسوم به برجام است. به اين مناسبت، فرانسه مجددا بر حمايت کامل خود از برجام تاکيد مي کند. اين توافق، که توسط قطعنامه 2231 به اجماع از سوي شوراي امنيت سازمان ملل متحد مورد تاييد قرار گرفته است، عنصري کليدي از نظام عدم اشاعه و عاملي مهم براي امنيت بين المللي و منطقه اي است.
فرانسه در اين بيانيه تاکيد مي کند: چنانکه آخرين گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي مورخ 21 آبان 1397 بر آن صحه گذاشته، برجام با تضمين صلح آميز ماندن برنامه هسته اي ايران، کليه اهدافش را به طور کامل تحقق مي بخشد. فرانسه تا زماني که ايران به کليه تعهدات هسته اي خود پايبند بماند، به حمايت از اين توافق ادامه خواهد داد.
در اين بيانيه آمده است: فرانسه همچنين بر اهميت رفع تحريم ها به شکل پيش بيني شده در توافق و بر عزم خود مبني بر حفاظت از آزادي عمل فعالان اقتصادي متعهد به مبادلات تجاري مشروع با ايران، مطابق با قطعنامه 2231 شوراي امنيت و نيز قوانين اروپايي، تاکيد مي ورزد. بدين منظور، فرانسه از تصويب فعال سازي دوباره «قانون مسدودسازي» از سوي اتحاديه اروپا استقبال کرده، تعهد فعالانه خود در چارچوب تروييکاي اروپايي و در ارتباط با اتحاديه اروپا به منظور ايجاد يک سازوکار جبراني ويژه تبادلات (Special Purpose Vehicle-SPV) را يادآوري مي کند. هدف از اين سازوکار، تسهيل معاملات و اطمينان از برخورداري مردم ايران از مبادلات اقتصادي است.
دولت فرانسه در اين بيانيه مي افزايد: فرانسه ضمن اولويت بخشيدن به حفظ برجام در رويکرد خود، يادآوري مي کند که متعهد به رويکردي جامع است. اين رويکرد از سوي تروييکاي اروپايي پيشنهاد شده و دربرگيرنده چارچوب بندي دراز مدت برنامه هسته اي ايران، محدودسازي برنامه موشکي و نيز فعاليت هاي منطقه اي ثبات زدايش است.
سيام**1751**1535
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما