شناسهٔ خبر: 30429507 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ائتلاف متجاوزان بارها توافق استکهلم را نقض کرده است

رئیس شورایعالی انقلاب یمن در دیدار با مارتین گریفیتس به مشکلاتی که متجاوزان در مسیر اجرای توافق استکهلم پدید آورده اند اشاره کرد و اقدام های این ائتلاف متجاوز در نقض این توافق را به اطلاع گریفتس رساند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما ؛  محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی انقلاب یمن در دیدار با مارتین گریفیتس به مشکلاتی که متجاوزان در مسیر اجرای توافق استکهلم پدید آورده اند اشاره کرد و اقدام های این ائتلاف متجاوز در نقض این توافق را به اطلاع گریفتس رساند.
وی بر اهمیت پرداخت حقوق کارمندان در سراسر یمن، بازگشایی فرودگاه صنعا و آزادسازی اسیران بر اساس توافق استکهلم تاکید کرد.
محمدعلي الحوثي همچنین بر اهمیت تسریع در اجرای توافق استکهلم و آغاز برقراری آتش بس در تعز تاکید کرد.
 
<div id="video-display-embed-code_3030614"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2321615/3030614?width=400&height=300"></script></div>
محمد علی الحوثی پس از دیدار با گریفتس گفت: در دیدارهای که فردا نماینده سامان ملل در ریاض با مسئولان (دولت مستعفی) در آنجا خواهد داشت برخی از مشکلاتی که کمیته های طرف مقابل ایجاد کرده رفع خواهد شد. ما امیدواریم که تلاش هایی برای صلح صورت بگیرد تا تجاوز علیه یمن پایان یابد و امنیت، ثبات و زندگی عادی برای تمامی مردم یمن فراهم شود و فرودگاه صنعا نیز بازگشایی شود و دیگر امور بشر دوستانه نیز تحقق یابد. دیدارهایی نیز برای بررسی مسائل اقتصادی در امّان انجام خواهد شد و به خواست خدا براساس گفتگوهایی که با نماینده سازمان ملل متحد داشته ایم گام های عمده ای برداشته خواهد شد.
وي در گفتگو با مارتین گریفیتس اعلام کرد دور دیگری از مذاکرات میان دولت مستعفی یمن و انصارالله احتمالا در امان، پایتخت اردن, برگزار خواهد شد.
رئیس شورای عالی انقلاب یمن تصريح کرد: این مذاکرات که قرار است به ویژه درباره سقوط اقتصاد یمن به علت جنگ برگزار شود، ممکن است به زودی در امان یا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود.
بر اساس بیانیه ای که محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله در شبکه تلویزیونی المسیره منتشر کرد، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد روز شنبه به یمن عزیمت کرد. او روز یکشنبه با عبدالملک بدرالدين دبیرکل جنبش انصارالله دیدار کرد.
به گفته عبدالسلام، مارتین گریفیتس و عبدالملک بدرالدين در این دیدار "درباره مقدمات دور آینده مذاکرات" بحث و گفتگو کردند.
 

نظر شما