شناسهٔ خبر: 3010080 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اصلاني در نشست جشنواره فيلم خورشيد:

گاهي سينماي پر زرق و برق به سمت ابتذال مي‌رود

كارگردان سينماي ايران معتقد است هر فيلم پر زرق و برقي با بودجه بسيار بالا نام فيلم فاخر را به خود مي‌گيرد و اين درحالي است كه گاهي پر زرق و برق بودن مي‌تواند نشانه ابتذال باشد.

صاحب‌خبر -
كارگردان سينماي ايران معتقد است هر فيلم پر زرق و برقي با بودجه بسيار بالا نام فيلم فاخر را به خود مي‌گيرد و اين درحالي است كه گاهي پر زرق و برق بودن مي‌تواند نشانه ابتذال باشد.
روز گذشته نشست خبري جشنواره فيلم كوتاه مستقل «خورشيد» با حضور محمدرضا اصلاني كارگردان، مهدي يارمحمدي دبير جشنواره و مونا زاهد مدير اجرايي اين جشنواره در محل خانه هنرمندان برگزار شد. در ابتداي اين نشست يزدان عشيري، مدير روابط عمومي جشنواره «خورشيد» با اشاره به اينكه اين جشنواره از 23 تا 25 دي ماه در خانه هنرمندان برگزار مي‌شود، بيان كرد: جشنواره فيلم «خورشيد» با شعار «زيباترين رؤياهايت را بياور» برگزار مي‌شود.
مهدي يارمحمدي دبير اين دوره از جشنواره با اشاره به اينكه پايگاه حمايت از فيلم كوتاه مستقل حامي برگزاري جشنواره «خورشيد» است، گفت: پايگاه حمايت از فيلم كوتاه مستقل با هدف حمايت از توليد و عرضه فيلم كوتاه مستقل در داخل و معرفي آن در خارج از كشور تأسيس شد و توانست ارتباط خوبي با جشنواره‌هاي داخلي برگزار كند به نحوي كه اين پايگاه در جشنواره‌هاي مختلف فيلم جايزه بهترين فيلم كوتاه مستقل را در نظر گرفته و اهدا كرد.
وي با اشاره به اينكه برگزاري جشنواره فيلم «خورشيد» و حضور داوران اين جشنواره نشان دهنده تلاش براي زنده نگه داشتن توليدات فيلم كوتاه در حوزه مستقل است، ادامه داد: پايگاه فيلم كوتاه مستقل در فروردين ماه سال جاري پيامي را براي همه فيلمسازان جهان ارسال كرد و از آنها درخواست كرد هرچند اين روزها دنيا رنگ جنگ به خود گرفته و اكثر فيلمسازان به دنبال به تصوير كشيدن جنايات جنگي هستند، اما با توجه به نياز مخاطب امروز كه به دنبال اميد در توليدات سينمايي است، درباره رؤياهاي خود فيلم بسازند و آن را به دبيرخانه «خورشيد» ارسال كنند. خوشبختانه اين پيشنهاد با استقبال بسياري از فيلمسازان در سراسر دنيا مواجه شد. در ادامه اين نشست محمدرضا اصلاني كارگردان سينماي ايران گفت: براي مستقل بودن بايد سعي كنيد بودجه كمتري را صرف ساخت يك فيلم كنيد و به جاي سرمايه مالي از خلاقيت استفاده كنيد. متأسفانه اين روزها باب شده است كه هر فيلم پرزرق و برقي با بودجه بسيار بالا نام فيلم فاخر را به خود مي‌گيرد و اين در حالي است كه گاهي پر زرق و برق بودن مي‌تواند نشانه ابتذال باشد. در واقع مي‌توان گفت سينماي فاخر تنها به اين دليل فاخر است چراكه انديشه و ساختار فاخري دارد. محمدرضا اصلاني در پايان گفت: كارگردان فيلم‌هاي مستقل شايد موضوعات كم اهميت در جامعه را به تصوير كشد، اما نوع به تصوير كشيدن همين موضوعات باعث با اهميت شدن اين مسائل در جامعه مي‌شود.

نظر شما