شناسهٔ خبر: 29886195 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیراجرایی جشنواره موسیقی امیر جاهد:

جشنواره موسیقی امیر جاهد امسال سراسری برگزار می شود

مهدی مساح بیدگلی از برگزاری سراسری دومین جشنواره موسیقی امیرجاهد خبر داد و گفت: یکی از ویژه گی های این دوره این است که شرکت کنندگان در هر سطح و سنی می توانند در جشنواره حضور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست «دومین جشنواره موسیقی امیرجاهد» صبح امروز دوشنبه 19 آذر ماه با حضور حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی، ابوالفضل رفیع، مدیر کل اداره فرهنگی شهرداری تهران، حمیدرضا عاطفی، دبیر هنری این جشنواره ، مهدی سبحانی، مدیر خانه موزه دکتر معین و استاد امیر جاهد و مهدی سباح بیدگلی، دبیر اجرایی این جشنواره در  «خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد»  برگزار شد.

 

در این نشست «مهدی مساح بیدگلی» با  ارائه گزارشی از روند برگزاری دوره های اول و دوم جشنواره موسیقی امیر جاهد گفت: امسال با حمایت های خانه موسیقی و اداره کل فرهنگی شهرداری تهران تصمیم گرفتیم جشنواره را به صورت سراسری برپا کنیم.

دبیراجرایی جشنواره موسیقی امیر جاهد افزود:  در این راستا هنرمندان در بخش دو نوازی، تک نوازی و گروه نوازی آثارشان را به جشنواره موسیقی امیرجاهد ارائه می کنند، علاقمندان می توانند در هر سطح و سنی  در جشنواره شرکت کنند و  این موضوع به تنهایی می تواند یک ویژگی مهم برای جشنواره امسال باشد.

 

مهدی مساح بیدگلی  درباره اعلام فراخوان دومین جشنواره موسیقی امیرجاهدتوضیح داد:  فراخوان جشنواره در آذرماه سال جاری منتشر شد که افراد می توانند تا  ۱۵ دی ماه نسبت به ارسال آثار خود اقدامات لازم را انجام دهند،  ما در مرحله دوم که اختصاص به بازبینی آثار دارد تصمیم گرفتیم که سرای محلات شهرداری تهران را در اختیار گروه ها و متقاضیان قرار دهیم تا آنها با شرایط بهتری برای تمرین برنامه ریزی داشته باشند .

وی افزود:  ما در مرحله سوم به حوزه تئوری موسیقی می پردازیم که در این بخش علاوه بر بررسی آثار اجرایی آزمون علمی از هنرمندان شرکت کننده انجام خواهد گرفت و در نهایت برگزیدگان نهایی برای حضور در جشنواره معرفی می شوند.

 

دبیراجرایی جشنواره موسیقی امیر جاهد اظهار کرد: مراسم اختتامیه جشنواره در تالار ایوان شمس برگزار می شود.

 

دومین «جشنواره موسیقی امیرجاهد» به همت خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، همکاری خانه موسیقی ایران و اداره کل فرهنگی شهرداری تهران بهمن ماه سال جاری  برگزار شود.

نظر شما