شناسهٔ خبر: 29709356 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انصارالله:

تعیین شروط ائتلاف سعودی قبل از مذاکرات مانع صلح است

تهران- ایرنا- 'محمد علی الحوثی' رئیس کمیته عالی انقلابی جنبش انصارالله گفت: تعیین هرگونه شرط از سوی ائتلاف سعودی قبل از برگزاری مذاکرات طرف های یمنی که قرار است اوایل دسامبر( آذر/دی) برگزار شود مانع تراشی در برابر تلاش های فرستاده سازمان ملل برای برقراری صلح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری اسپوتنیک ،الحوثی در صفحه توئیتر خود نوشت : من فکر می کنم فرستاده سازمان ملل پس از خواندن گزارش شکست دوره های قبلی مذاکرات، اینک به خوبی می داند وضع هرگونه شرط از سوی ائتلاف سعودی ، اماراتی، آمریکایی وهم پیمانان آنها قبل از برگزاری مذاکرات هدفی جز تکرار مانع تراشی های گذشته ندارد که موجب شکست مذاکرات قبلی شد.
وی تکرار مانع تراشی ها را از سوی دشمن با هدف ناکام گذاشتن تلاش های فرستاده سازمان ملل دانست.
'فضل ابو طالب' عضو دفتر سیاسی انصارالله در گفت وگوی اختصاصی با اسپوتنیک گفت که این جنبش دعوتنامه شرکت در مذاکرات صلح یمن را که قرار است هفته جاری در سوئد برگزار شود دریافت کرده است.
قرار بود مذاکرات میان طرف های یمنی در ژنو سپتامبر گذشته ( شهریور/مهر) آغاز شود که ائتلاف سعودی اماراتی آمریکایی با مانع تراشی بر سر راه سفر اعضای هیات انصار الله و ندادن مجوز به هواپیمای عمانی برای انتقال اعضای هیات، موجب عدم حضور آنها در مذاکرات شد.
تداوم حملات هوایی، زمینی و دریایی ائتلاف سعودی به یمن موجب وقوع بدترین بحران انسانی جهان در این کشور شده است به طوری که 22 میلیون تن یعنی 75 درصد جمعیت این کشور نیازمند کمک های بشر دوستانه هستند این در حالی است که 8.4 میلیون تن از مردم این کشور نمی دانند وعده غذایی بعدی خود را چگونه بدست آورند.
بر اثر جنگ تجاوزکارانه ائتلاف سعودی به یمن تاکنون حدود 40 هزار شهروند یمنی از جمله حدود 11 هزار کودک و زن کشته و زخمی شده اند.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

** تقدیر از نقش رسانه های یمنی در مقابله با متجاوزان

'ضیف الله الشامی' وزیر اطلاع رسانی یمن روز گذشته از نقش مهم رسانه های این کشور در مقابله با دشمن متجاوز و انعکاس جنایات وحشیانه عربستان در حق مردم یمن تقدیر کرد.
وی در مراسمی با تشکر از اصحاب رسانه به دلیل مقابله جدی با دشمن به توقف پخش برنامه های شبکه خبری المسیره از نایل ست توسط دشمن سعودی اشاره نمود که با اعلام همبستگی 15 رسانه داخلی ودهها رسانه خارجی مواجه شد به طوری که دشمن مجبور به پخش دوباره آن شد.
خاورم** 1453*1049

نظر شما