شایسته در نشست خبری روز گذشته با گلایه از وضعیت امروز موسیقی ایران بیان داشت: اوضاع موسیقی اصیل ایرانی بسیار وخیم است و درحال حاضربه غیر از یک خواننده که آن هم تقریباً گرایش موسیقی پاپ پیدا کرده و اجراهایش با استقبال نسبی روبه رو میشود، اقبال چندانی نسبت به دیگر اجراهای موسیقی ایرانی دیده نمیشود. یک زمانی برای اجراهای ارکستر ملی مخاطبان صف میکشیدند اما امروز میبینیم بسیاری از مخاطبان این ارکستر را میهمانان تشکیل میدهند. به نظرمن ازبعد انقلاب تنها یک استاد عزیز توانستند فعالیت کنند و دیگر خوانندگان به سبک ایشان فعالیت کردند و همین امر سبب شد بسیاری از استادان شاخص موسیقی آوازی ایران چون ایرج، اکبرگلپایگانی، عبدالوهاب شهیدی، کوروس سرهنگزاده، نادر گلچین و... خانه نشین شوند. بزرگان تعریف میکنند هنگام آوازخواندن اکبر گلپایگانی، خیابانهای تهران خلوت میشد وبرای شنیدن صدای او همه پای رادیوها مینشستند. اما دراین چهار دهه اخیر یک خواننده در صدر بوده و همه ازاو تقلید کردند وهیچ گاه فضای موسیقی به سبک دیگراساتید اجرا نشد.
اوافزود: متأسفانه مافیای موسیقی درحمایت از موسیقی پاپ است وهیچ حمایتی ازموسیقی اصیل ایرانی نیست و بازهم جای تأسف است که رسانه ملی ما هم در این باره همکاری و توجهی ندارد و بیشتر گرایشش به سمت موسیقی پاپ است و این امر باعث شده موسیقی ایرانی از سبد فرهنگی جامعه ما حذف شود. شایسته در پاسخ به «ایران» دراین خصوص که با توجه به اینکه آثارهنرمندان قدیمی از ارکسترهای مختلف شنیده میشود از نگاه شما بازخوانی این آثار تا چه زمان قابل شنیدن است گفت: آثار قدیمی گنجینه پرمحتوایی است که هر چه درآن جستوجو کنیم به آثار باارزشی دست خواهیم یافت وهنوزهم حرفی برای گفتن دارد. او درباره اینکه چرا شاگردان استادانی چون گلپا و ایرج نتوانستند به موفقیت شاگردان استاد شجریان دست یابند به «ایران» اظهارداشت: مافیای موسیقی اجازه نداد شاگردان این اساتید موفق عمل کنند.
نظر شما