شناسهٔ خبر: 29280450 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 جان بولتون: گزينه نظامي عليه ايران مطرح نيست

مشاور امنيت ملي کاخ سفيد اعلام کرد : گزينه نظامي جايي در برنامه‌ريزي‌هاي دولت آمريکا عليه ايران ندارد.

به گزارش ايسنا، نيک شيفرين، خبرنگار «نيوزآور» نوشته است ، جان بولتون در پاسخ به سوال يک خبرنگار مبني بر اينکه در صورت خروج ايران از برجام آيا گزينه نظامي عليه اين کشور روي ميز است؟ گفت: «اين [گزينه] هيچ جايي در برنامه‌ريزي‌هاي ما ندارد.»

به گزارش شبکه خبري العالم ، جان بولتون اضافه کرده است : «رئيس‌جمهور( ترامپ ) فکر نمي‌کند ايران از توافق خارج شود.»

سخنگوي موگريني:

تجارت با ايران هنوز هم قانوني است

همگام با اعمال تحريم‌هاي جديد آمريکا عليه ايران، روند اجرايي شدن سازوکار مالي جديدي که اتحاديه اروپا براي حفظ ارتباط تجاري و اقتصادي با ايران طراحي کرده است، به گفته مسؤلان اتحاديه اروپا در چند روز اخير با سرعت بيشتري انجام‌ مي‌گيرد.

به گزارش ايسنا، به نقل از بلومبرگ، مايا کوچيانچيک، سخنگوي موگريني، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک گفت:« تلاش‌ها براي حفظ برجام ،توافق هسته‌اي ايران و ارتباط تجاري و اقتصادي با ايران به ويژه در موارد مرتبط با برپا کردن سازوکار مالي ويژه، در چند هفته اخير شدت گرفته است».

کوچيانچيک در بروکسل به خبرنگاران گفت:«يکي از اقدامات کليدي از طرف ما قانون مسدودکننده بود که در ماه اوت به روزرساني شد».

سفير روسيه در اسرائيل: نيروهاي ايراني به درخواست دمشق در سوريه حاضر هستند

سفير روسيه در اسرائيل تأکيد کرد که نيروهاي ايراني به درخواست دمشق در سوريه هستند و در خواست تل آويو براي اخراج آنها واقع‌بينانه نيست.به گزارش ايسنا، سايت تايمز آو اسرائيل در گزارشي نوشت که آناتولي ويکتوروف، سفير روسيه در تل‌آويو درخواست اسرائيل براي اخراج نيروهاي ايراني از سوريه را درخواستي غيرواقع بينانه و غيرضروري خوانده است.

اين ديپلمات روس گفت: تهران براي حمله به اسرائيل نقشه نمي‌کشد. هيچ اسرائيلي هم به دست ايراني‌ها کشته نشده است درحالي که ده‌ها ايراني به خاطر حملات اسرائيل کشته شده‌اند. حضور ايران در سوريه به درخواست دمشق صورت گرفته و مسکو نمي‌تواند از آن‌ها بخواهد سوريه را ترک کنند.

وزير اسرائيلي: روابط ما با اعراب پشت درهاي بسته است

وزير مسکن رژيم صهيونيستي گفت: تمامي روابط ما با کشورهاي عربي پشت درب‌هاي بسته بوده و علني نيستند و البته اين خواست کشورهاي عربي بوده است.به گزارش ايسنا، يوآو گالانت، وزير مسکن رژيم صهيونيستي در مصاحبه‌اي با روزنامه عبري زبان "اورشليم پست" مدعي شد که اسرائيل آماده برقراري صلح با تمامي کشورهاي عربي است.

گالانت در ادامه مدعي شد: ما منافع مشترکي با عربستان و کشورهاي (عرب) حوزه خليج فارس داريم و دشمن مشترک ما ايران است، ايراني‌ها مهم‌ترين و خطرناک‌ترين تهديد براي اسرائيل و کل جهان غرب هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما