شناسهٔ خبر: 29104233 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روسیه: ائتلاف آمریکا در ماه گذشته بیش از 120 غیرنظامی را در سوریه کشته است

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، ائتلاف آمریکایی با حملات هوایی در یک ماه گذشته بیش از 120 نفر از غیرنظامیان را در سوریه کشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات هوایی همه‌جانبه ائتلاف آمریکایی در شرق سوریه طی ماه گذشته به مرگ بیش از 120 غیرنظامی منتهی شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری راشاتودی، وزارت دفاع روسیه امروز  چهارشنبه در قالب بیانیه‌ای به این موضوع اشاره کرد و افزود که شبه نظامیان کُرد هم  در پاره‌ای از موارد به وسیله این حملات جان باخته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «کارایی اندک و  اهداف انتخاب نشده،دلیل کشته شدن شمار زیادی از افراد است. موضوعی که نگرانی بیشتر به دنبال دارد این است که در این بمباران‌ها از موشک‌هایی استفاده شده است که در کنوانسیون‌های جهانی به کار گیری آنها ممنوع است.»

وزارت دفاع روسیه چندی پیش درباره تدارکات سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس برای انجام حمله‌ای جدید علیه سوریه هشدار داده و گفته بود که گروه‌های مسلح مستقر در سوریه آماده یک حمله شیمیایی جدید با هدف تأمین بهانه‌ای برای اقدام نظامی علیه سوریه می‌شود. علاوه بر این، مسکو لندن را به آماده‌سازی این حمله شیمیایی با ارائه کمک‌های لازم به تروریست‌ها متهم کرده بود.

آخرین بار، آمریکا، فرانسه و بریتانیا بامداد 25 فروردین سال جاری علیه سوریه حمله‌ای را به انجام رساندند. در این حمله بیش از یکصد موشک به مناطقی در سوریه شلیک شد که به گفته وزارت دفاع روسیه، حدود 70 درصد آنها رهگیری و منهدم شد.

بهانه حمله فروردین نیز حمله شیمیایی به منطقه دوما بود. دولت سوریه تاکید کرد که این حمله نیز عملیات فریبکارانه برای تحریک به اقدام نظامی علیه سوریه بوده است. حمله فروردین ماه بدون هرگونه مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت پذیرفت که البته گزارش‌های منتشر شده از این امر حکایت داشت که هزینه‌های حمله فروردین ماه گذشته به سوریه را عربستان سعودی تأمین کرده بود.

انتهای‌پیام/م

نظر شما