شناسهٔ خبر: 28943232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

چراغ‌سبز ترکيه به‌تحقيقات بين‌المللي درباره قتل خاشقجي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - وزير خارجه ترکيه گفت، آنکارا با تحقيقات بين‌المللي سازمان ملل، نهادها و يا دادگاه‌هاي بين‌المللي درباره قتل «جمال خاشقجي» روزنامه‌نگار سعودي همکاري مي‌کند.
به گزارش پارس‌تودي؛ ­«مولود چاووش‌اوغلو»، وزير خارجه ترکيه روز سه شنبه، افزود، اقدامات ترکيه و فشارهاي جهاني، عربستان را وادار کرد تا مسئوليت قتل خاشقجي را بپذيرد، اين اعتراف هر چند با تاخير صورت گرفت، اما اقدامي مهم ارزيابي مي‌شود.
چاووش‌اوغلو با بيان اينکه همکاري آنکارا- رياض درباره پرونده خاشقجي پس از گفت‌وگوي رئيس جمهوري ترکيه با پادشاه عربستان افزايش يافته است، تصريح کرد، به پيشنهاد عربستان کار گروه مشترکي تشکيل شد، اما دادستاني استانبول مستقل از اين کار گروه، تا روشن شدن تمام ابعاد اين پرونده به تحقيقات خود ادامه خواهد داد.
پيشتر «عبدالحميد گل»، وزير دادگستري ترکيه (26 مهر) نيز در اين باره گفت: تحقيقات درباره پرونده «جمال خاشقجي»، روزنامه‌نگار منتقد رژيم سعودي با دقت و در کمترين زمان در همه مراحل صورت مي‌گيرد.
«عبدالحميد گل» افزود: هدف از تحقيقات، اطلاع دادن اين مساله به افکار عمومي داخلي و بين‌المللي است که بر سر خاشقجي چه آمده است.
درهمين چارچوب؛ دولت ترکيه قرار است امروز (سه‌شنبه) روايت خود را از قتل جمال‌خاشقجي در کنسولگري عربستان در استانبول رسانه‌اي کند.
رژيم سعودي جمعه‌شب (27 مهرماه- 19 اکتبر) سرانجام بعد از 18 روز، مرگ خاشقجي را در داخل کنسولگري استانبول تاييد کرد اما مدعي شد که وي بر اثر درگيري با يک نفر کشته شده است.
خاشقجي سه شنبه 2 اکتبر پس از ورود به کنسولگري عربستان در استانبول (ترکيه) ناپديد شد.
رسانه‌ها چند روز بعد گزارش دادند «خاشقجي» در داخل کنسولگري عربستان به قتل رسيده و جسدش به خارج از کنسولگري منتقل شده است. 138/120
بيشتربخوانيد:
ترکيه: پنهان‌کاري در قتل خاشقجي ممنوع است
تهديد ترکيه به افشاي رسانه اي نتايج تحقيقات درباره پرونده خاشقجي/تحليل
بازجويي دادستاني ترکيه از کارکنان کنسولگري عربستان در استانبول
کليدواژه ترکيه جمال خاشقجي

نظر شما