شناسهٔ خبر: 28705048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز آمارگیری مسکن‌ روستایی در استان بوشهر

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: سومین دوره طرح آمارگیری همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

آغاز آمارگیری مسکن‌ روستایی در استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید حیدری بریدی افزود: این طرح یک ماه به طول می‌انجامد و در ۱۴۹ آبادی استان بوشهر و ۵۲۰۲ واحد مسکونی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح آمارگیری از مسکن‌های روستایی از سال ۱۳۸۲ در استان بوشهر آغاز شده است، بیان کرد: به روز کردن اطلاعات جامعه آماری امری ضروری است که می‌تواند به بهبود وضعیت کمی و کیفی مسکن روستایی و همچنین معیاری برای ارزیابی میزان موفقیت برنامه‌ها و سیاست‌های اعمال شده در این بخش منجر شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: از ۷۴ هزار و ۲۳۴ واحد روستایی تاکنون موفق شده ایم ۳۸ درصد معادل ۲۸ هزار و ۴۷۶ واحد را بازسازی و مقاوم سازی کرده ایم، هرچند هنوز ۴۵هزار و ۷۵۸ واحد غیرمقاوم در استان داریم.

حیدری سقف وام مسکن را ۲۵ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: بیشترین میزان استقبال از طرح بازسازی و مقاومت سازی روستایی متعلق به شهرستان دشتی با آمار بیش از ۵۳ درصد است که این آمار بالاتر از میانگین کشوری است و کمترین آمار مربوط به شهرستان عسلویه با ۶ درصد است.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۶ باید بیش از ۷۰ درصد واحد‌های مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شود، گفت: برخی از شهرستان‌های استان در این زمینه عقب هستند که باید جبران شود.

انتهای پیام/ک

آمارگیری مسکن‌ روستایی در استان بوشهر آغاز شد

نظر شما