شناسهٔ خبر: 28663426 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرين تحولات يمن؛

حمله موشکي نيروهاي يمني به جنوب عربستان/ سرنگوني پنج هواپيماي جاسوسي سعودي در يمن

صاحب‌خبر -
حمله موشکي نيروهاي يمني به جنوب عربستان/ سرنگوني پنج هواپيماي جاسوسي سعودي در يمن
خبرگزاري آريا- آخرين تحولات يمن از حملات موشکي و عمليات پهپادي نيروهاي يمني عليه متجاوزان سعودي حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، يگان موشکي ارتش يمن و انصارالله 2 فروند موشک «زلزال-1» را به سمت محل استقرار شبه‌نظاميان ائتلاف سعودي در جازان شليک کرد.
نيروهاي يمني در پاسخ به ادامه تجاوزات ائتلاف سعودي عليه کشورشان، معمولا با شليک موشک‌هاي بالستيک ميان‌برد و کوتاه‌برد مواضع شبه‌نظاميان را در جازان واقع در جنوب عربستان هدف قرار مي‌دهند.
نيروهاي موشکي ارتش يمن و انصارالله امروز چهارشنبه دو موشک «زلزال-1» را به سمت مواضع شبه‌نظاميان در جنوب عربستان شليک کردند.
منابع يمني مي‌گويند که اين دو موشک دقيقا به هدف مورد نظر در منطقه «الخوبه» واقع در جازان اصابت کرده است.
نيروهاي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن در ادامه مقابله با متجاوزان ائتلاف سعودي، امروز چندين عمليات ويژه و موفق نيز در ساحل غربي  انجام دادند. در يکي از اين عمليات‌ها، يگان پهپادي مقر ائتلاف سعودي را در ساحل غربي اين کشور هدف قرار داد.
يک منبع آگاه در يگان پهپادي يمن در گفت‌وگو با «المسيرة» اظهار داشت: يک فروند پهپاد «قاصف 1»، عليه تجمع نيروهاي ائتلاف سعودي و شبه‌نظاميان آن در مقر «عنبرة» واقع در ساحل غربي عمليات انجام داد و اين مقر را هدف قرار داد.
در خبري ديگر براثر سه حمله به منطقه برکان در شهرستان مرزي رازح در استان صعده يک شهروند شهيد، يک نفر زخمي و جاده مسدود شد.
همچنين اين شبکه از حمله موشکي و توپخانه اي عربستان سعودي به روستاهاي مسکوني در شهرستان مرزي شدا در استان صعده خبر داد.
در همين حال شبکه العالم از هلاکت سرنشيان يک قايق جنگي ارتش سعودي در آب هاي شهر ساحلي ميدي در غرب يمن و انهدام 3 دستگاه خودروي نظامي، يک نفربر و يک کاميون متعلق به مزدوران سعودي با انفجار چندين بمب در منطقه قطابه استان حديده يمن خبر داد.

سرنگوني پنج هواپيماي جاسوسي سعودي در يمن
ارتش و کميته هاي مردمي يمن در 24 ساعت گذشته موفق شدند 5 فروند هواپيماي جاسوسي سعوديها را در يک عمليات ويژه در جيزان سرنگون کردند.
در اين عمليات که سه شنبه اغاز شد و همچنان ادامه دارد شمار زيادي از نظاميان سعودي به هلاکت رسيدند و چند منطقه و روستاي عربستان به تصرف رزمندگان يمن درآمد. مواضع سعوديها در عسير و نجران هم هدف حملات گسترده راکتي و توپخانه اي قرار گرفت و شمار زيادي از نظاميان سعودي کشته يا زخمي شدند.

عمليات پهپادي يمن عليه متجاوزان در ساحل غربي
يگان پهپادي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن يکي از مقرهاي ائتلاف سعودي در ساحل غربي اين کشور را هدف قرار داد.
يگان پهپادي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن، از هدف قرار دادن يک مقر نظامي ديگر ائتلاف سعودي در ساحل غربي اين کشور خبر داد.
يک منبع آگاه در يگان پهپادي يمن در گفت‌وگو با «المسيرة» اظهار داشت: يک فروند پهپاد «قاصف 1»، عليه تجمع نيروهاي ائتلاف سعودي و شبه‌نظاميان آن در مقر «عنبرة» واقع در ساحل غربي عمليات انجام داد و اين مقر را هدف قرار داد.

درخواست بزرگان الحديده براي خروج يمني هاي ساکن جنوب از جبهه ساحل غربي
 بزرگان و شخصيت هاي برجسته الحديده در نشستي اعلام کردند: از ساکنان جنوب يمن مي خواهيم تا از جبهه ساحل غربي عقب نشيني کنند. چون اين نبرد خدمت به طمع ورزي هاي صهيونيستي _ آمريکايي است.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره؛ بزرگان و معتمدان الحديده افزودند: تشديد فشارهاي ائتلاف متجاوز در جنگ اقتصادي را محکوم مي کنيم و اين ائتلاف را مسئول پيامدهاي فاجعه بار آن مي دانيم.
بزرگان حديده گفتند: از مردم يمن مي خواهيم به کشاورزي اهميت بدهند و به خودکفايي برسند. ما از مواضع رهبر انقلاب (يمن) تجليل مي کنيم.
شخصيت هاي برجسته الحديده تاکيد کردند: از خائنان و مزدوراني که در کنار اشغالگران ضد کشور و مردم خود نبرد مي کنند دور و مبرا هستيم.

نظر شما