شناسهٔ خبر: 28536060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد؛

عظمت و اقتدار ایران شکست ناپذیر است / تشدید فشارها و تحریم‌های دشمن اراده ما را در مقاومت مستحکم ‏تر مى کند

ائمه جمعه در سراسر استان چهارمحال و بختیاری به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کردند و گفتند: ایران عزیز، نظام مقتدر و ملت شکست ناپذیر به عنوان سه واقعیت انکارناپذیر از زبان مقام معظم رهبری عنوان شده بود .

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز ؛ حجت السلام و المسلمین محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: مفسدان داخلی نیز در جامعه گرفتاری ایجاد می‌کنند و بعضی از افراد فاسد با پیگیری معاهداتی مانند سند ۲۰۳۰ و FATF می‌خواهند فساد ایجاد کنند.

آمریکا هرچه تلاش می کند تیرش به خطا می رود

امام جمعه شهرکرد گفت: هر چه پیش آمدیم غرب بی‌ریشه‌تر و ملت ایران ریشه‌دارتر شد؛ شما می‌بینید آمریکا هر چه تلاش می‌کند تیرش به خطا می‌رود.

وی تصریح کرد: قرآن تلاش دارد به جامعه انسانی از مومن و غیرمومن بفهماند که یقین داشته باشید باطل بقا ندارد و آنچه می‌ماند حق است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: حق را نمی‌توان در آمریکا، اروپا و نزد زورمندان پیدا کرد بلکه حق از آن خداست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز گذشته ادامه داد: حق و پیروزی از آن جوانان و مؤمنان است چون بر حق هستند.

امام جمعه شهرکرد خطاب به ملت ایران بیان کرد: هر چه شما پیش آمدید غرب بی‌ریشه‌تر و شما ریشه‌دارتر شدید؛ شما می‌بینید آمریکا هر چه تلاش می‌کند تیرش به خطا می‌رود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان توضیح داد: خلاصه سخنان رهبری در جمع دیروز بیانگر این است که شما با وحدت، ایمان و دوری از فساد برحق خواهید بود.

نکونام با توضیح اینکه علاوه بر دشمنان خارجی، مفسدان داخلی نیز در جامعه گرفتاری ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: بعضی از افراد فاسد با معاهداتی مانند سند ۲۰۳۰ و FATF می‌خواهند فساد ایجاد کنند و پای فرهنگ بیگانه را به فرهنگ دینی ما باز کنند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: بعضی افراد با فساد سیاسی مانند عزل و نصب سیاسی و غلبه سیاست بر دین گاهی در امور قرار می‌گیرند و مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد با قوم‌گرایی و تعصبات بی‌جای محلی تفرقه ایجاد می‌کنند و وحدت امت اسلامی را به خطر می‌اندازند و برخی افراد غافل نیز دنباله‌رو آنها می‌شوند که این زمینه‌ساز فساد اجتماعی در جامعه است.

نکونام گفت: فسادهای درونی، جامعه را بر هم می‌ریزد ما در برخی امور شاهد فساد هستیم اما برحقیم و پای پرچم حق می‌ایستیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اجتماع ۲۰ هزار نفری بسیجیان در شهرکرد توضیح داد: دیروز در آن اجتماع بزرگ جوانان ما نشان دادند اگر لازم باشد از همه چیز خود در راه خدا می‌گذرند.

وی در پایان به آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره داشت و گفت: این نیروی جهادگر انقلابی هم متشکل شده از مرزداران مجاهد و هم حافظ جان و مال مردم در شهر و روستا و هم امنیت‌ساز جاده‌ای و جهادگر بارز در عرصه مبارزه با انواع قاچاق هستند.

تشدید فشارها و تحریم‌های دشمن اراده ما را در مقاومت مستحکم ‏تر مى کند

امام جمعه فارسان گفت: جبهه متحد آمریکایی، صهیونیستى، تکفیرى در پى حادثه اهواز تلاش کرد تا شرایط ذهنى و افکار عمومى مردم ایران را براى پذیرش شکسته شدن ابهت نظام جمهورى اسلامى ایران آماده نماید؛ اما پاسخ قدرتمندانه سپاه نشان داد که تشدید فشارها و تحریم‌های دشمن اراده ما را در مقاومت مستحکم‏تر مى‏ کند.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: ما از امروز هفته نیروی انتظامی راداریم که امروز عزیزان نیروی انتظامی،خانواده‌های نیروی انتظامی در این جایگاه نماز جمعه حضور دارند، حافظان نظم و امنیت، حافظان ارزش‌های انقلاب، شهدای نیروی انتظامی از اول انقلاب تاکنون، گواه بر فداکاری و گذشت عزیزان در طول دوران انقلاب بوده هم در مرزها شهید دادند و هم در دفاع مقدس شهید دادند و هم هر جا به حضورشان نیاز بوده قدم در میدان گذشت و ایثار و فداکاری گذاشتند.

وی افزود: من یک تقاضا دارم از مردم، درسته تا پای امنیت به میان می‌آید نگاه‌ها متوجه نیروی انتظامی می‌شود ولی باید به‌صراحت عرض بکنم که تک‌تک ما می‌توانیم نقش‌آفرین باشیم در ایجاد امنیت، نهادهای مختلف می‌توانند نقش‌آفرین باشند در ایجاد امنیت در جامعه ما، بله درست است که آنچه به ذهن می‌آید نیروی انتظامی است ولی اگر همه ما دست‌به‌دست هم بدهیم طبیعتاً ما امنیتی را که امروز شاهد هستیم به خاطر این همدلی‌ها و همفکری‌ها و همراهی‌های است که با نیروی انتظامی و مسئولین ذی‌ربط داریم.

وی به حمله موشکی اشاره داشت و تصریح کرد: حمله موشکى اقتدار آفرین سپاه به مواضع تروریست‏ها در سوریه؛ فقط یک گوشمالى بود و البته نخستین واکنش قاطع نیروهاى مسلح کشورمان براى انتقام خون شهداى حمله تروریستى اهواز که به ثبت رسید.

وی بیان داشت: این موشک‌ها از فراز پایگاه‏هاى نیروهاى آمریکایى و فرانسوى عبور کرده است که این عبور پیامى آشکار براى حامیان تروریست‌ها دارد. هم‏چنین براى نخستین بار این عملیات به‏صورت ترکیبى و با استفاده از توان بمب‌افکنی پهپاد؛ و این سومین بار است که طى یک و نیم سال اخیر موشک‏هاى بالستیک سپاه، تروریست‏ها را درصدها کیلومتر دورتر از مرزهاى ایران هدف قرار مى‏ دهند.

امام‌جمعه فارسان به حادثه اهواز اشاره داشت و گفت: جبهه متحد آمریکایی، صهیونیستى، تکفیرى در پى حادثه اهواز تلاش کرد تا شرایط ذهنى و افکار عمومى مردم ایران را براى پذیرش شکسته شدن ابهت نظام جمهورى اسلامى ایران آماده نماید؛ اما پاسخ قدرتمندانه سپاه نشان داد که تشدید فشارها و تحریم‌های دشمن اراده ما را در مقاومت مستحکم ‏تر مى‏ کند.

حجت‌الاسلام ملک پور به سخنان مقام معظم رهبری اشاره داشت و بیان داشت: بیانات بسیار مهم دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یک‌صد هزارنفری آزادی برای چندمین بار حضرت آقا تأکید کردند بر اینکه جوانان، راه‌حل مشکلات کشور هستند .

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها با عربده‌کشی، بیان سخنان سَخیف و تصوراتی واهی درصدد تصویرسازی کاملاً وارونه از قدرت خود و از اوضاع ایران هستند اما مجموعه عظیم جوانان میهن و ملت بزرگ ایران می‌دانند که باید با ناکام گذاشتن آخرین حربه باقیمانده دشمن یعنی تحریم، سیلی دیگری به امریکا بزنند که ان‌شاءالله خواهند زد.

وی افزود: حضرت آقا انتقاد کردند از کسانی که نقش کاملاً تعیین‌کننده جوانان را در حال و آینده کشور موردتوجه قرار نمی‌دهند و این‌گونه افراد می‌خواهند جوانان را مشکل کشور وانمود کنند و یا آن‌ها را به مشکل کشور تبدیل کنند اما مقام معظم رهبری فرمودند با اعتقاد تأکید می‌کنم که جوانان راه‌حل کشورند نه مشکل کشور.

و در ادامه فرمودند البته آن روشنفکر نمای راحت‌طلب و منافق و ریاکار که اساساً دشمنیِ امریکا را انکار می‌کند و برای دولت و ملت ایران، نُسخِه تسلیم در مقابل امریکا می‌نویسد، اگر عامل امریکا نباشد، مرد میدانِ پیشرفت کشور نیست؛ و اینکه عده‌ای در تلاش برای القای این تفکر به جوانان هستند که هیچ راه‌حلی جز پناه بردن به دشمن وجود ندارد، دشمن می‌خواهد ملت ایران را به این جمع‌بندی برساند که در کشور بن‌بست است و هیچ راهی جز زانو زدن و تسلیم شدن در مقابل امریکا وجود ندارد.

رزمایش عاشورائیان، نمایشی از وحدت، انسجام ملی، شور انقلابی و اعتماد جامعه بود

امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در رزمایش اجتماع عاشورائیان سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) این را ثابت نمودیم که، ما ملت ایران، پشت سر رهبرمان، دین اسلام و حامی نام سیدالشهدا(ع) هستیم و اجازه نمی دهیم دشمن امنیت مردم و آزادیمان را به مخاطره بیندازد .

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به رزمایش اجتماع عاشورائیان سپاهیان محمد رسول‌الله(ص)" در سراسر کشور گفت: این رزمایش نشان از اقتدار بسیجیان و اتحاد ملت ایران و تعالی بخش انقلاب و نظام است .

مثلث نجات: عظمت ایران، اقتدار نظام، شکست ناپذیری ملت

امام جمعه لردگان، با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رزمایش یکصد هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی تهران، جان کلام مقام معظم رهبری در سه نکته بود: ایران عزیز، نظام مقتدر و ملت شکست ناپذیر به عنوان سه واقعیت انکارناپذیر از زبان مقام معظم رهبری عنوان شده بود .

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند: اینها رجز نیست. اینها واقعیاتی هستند که دشمنان آرزو می کنند و دشمنان شبکه سازی می کنند و نیرو تربیت می کنند ملت ایران آنها را نداند یا مورد غفلت قرار دهد تا درباره اوضاع کشور و توانایی های خود، دچار گمان غلط شود؛ لذا تعبیر رهبری این بود که: من به حول و قوه‌ی الهی و به کمک شما جوانان و بسیجیان، تا جان و توان در بدن دارم نخواهم گذاشت این اتفاق در کشور بیفتد. و ما هم خطاب به رهبری می گوییم رهبرا تا جان در توان داریم اجازه نمی دهیم دشمن در هیج کجای عالم علیه امنیت کشور مان غلطی انجام بدهند .

خطیب جمعه لردگان بیان داشت: ما ملت ایران پشت سر رهبرمان، دین مان و حامی اسلام عزیزمان هستیم، حامی نام سیدالشهدا(ع) هستیم و اجازه نمی دهیم دشمن امنیت، مردم و آزادیمان را به مخاطره بیندازد .

وی اضافه کرد : به تعبیر معظم له بسیج برای جوانان شور آفرین، برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین است.

تاج زاد بیان داشت: این همایش ۷۰۰ هزار نفری در سراسر کشور و همایش یکصد هزار نفری در ورزشگاه آزادی تهران و این همایش خدمت بسیج، نشان از این است که رهبرا، ما هستیم در صحنه، و با تمام توان برای خدمت رسانی به ملت و کمک به دولت آماده هستیم .

وی گفت: این همایش نمایشی بود از وحدت، انسجام ملی، نمایش شور انقلابی و اعتماد به جامعه بود .

وی در بخش دیگر خطبه ای نماز جمعه لردگان به کاهش قیمت دلار و کاهش برخی از اجناس مانند خودرو و ... در کشور اشاره نمود و گفت: امیدواریم دولت با برنامه ریزی دقیق بتواند قیمت ها را بیشتر از این پایین تر بیاورد و به قیمت واقعی برساند .

خطیب جمعه لردگان با اشاره به پاسخ صحیح و بجا موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به گروه های تروریستی گفت: جمهوری اسلامی ایران در رابطه با امنیت ملی هیچ مباشراتی با هیچ کشوری و شخصی ندارد واکنش سریع در برابر اقدامات امنیتی دارد اگر ذره ای امنینت و نیروهای ما آسیب ببینند ایستاده ایم و محکم جوابشان را خواهیم داد . به تعبیر رهبری دوران بزن در رو تمام شده، کوچکترین حرکتی علیه امنیت ما با واکنش قاطع ایران مواجعه خواهد شد .

همه ای دشمنان ایران بدانند به تعبیر مقام معظم رهبری این فقط یک گوشمالی بود اگر در هر جای عالم غلطی علیه امنیت ما انجام بدهند سیلی محکی خواهند خورد.

نیروى انتظامى؛ پاسدار امنیت و اقتدار کشور
وی در ادامه به مناسبت ۱۳مهر روز نیروى انتظامى ، گفت: نیروى انتظامى،-از ارکان‌هاى حفظ اقتدار کشور و حفاظت و صیانت از نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومى و فردى جامعه اسلامى و نگهبانى و پاسدارى از دستاوردهاى انقلاب اسلامى است که با رشادت مردى‌ها و شجاعت و دلاورى‌هاى سربازان خود و تقدیم نمودن ۱۳ هزار شهید که ۸ هزار شهید مربوط به دوران دفاع مقدس بوده و مابقى در راستاى تأمین امنیت مردم در داخل کشور و در مرزها و در راه مبارزه با اشرار به‌خصوص قاچاقچیان مواد مخدر و نیز عوامل و گروهک‌هاى وابسته به دشمنان نظام اسلامى به شهادت رسیدند، این وظیفه خویش را تاکنون به احسن وجه به انجام رسانده است.

وی اشاره داشت: هم‌چنین نیروى انتظامى ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامى کرده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز مربوط به دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه لردگان به ۱۶ مهر؛ سالگرد شهادت سردار حسین همدانى در سوریه (۱۳۹۴) اشاره نمود و گفت: سردار همدانى با شناختى که از موقعیت راهبردى کشور سوریه در منطقه و برنامه دشمنان براى نابودى این کشور داشت، از این کشور با عنوان «کلید منطقه» صحبت مى‌کرد و ضرورت حفظ و پاسدارى از آن‌ را به‌خوبى تبیین مى‌نمود.

وی گفت: سردار همدانی با تحمل سختى‌ها و مشقت‌هاى بسیار توانست نظر فرماندهان نظامى سوریه را براى همکارى جلب نموده و به ساماندهى جبهه مقاومت علیه دشمنان اقدام نماید.

انتهای پیام/

نظر شما