شناسهٔ خبر: 27750007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

15 واحد تولیدی در آذربایجان غربی افتتاح شد/ محصولات کشاورزی آذربایجان غربی باید به دست تمام دنیا برسد

۱۵ واحد صنعتی همزمان با هفته دولت در آذربایجان غربی کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ۱۵ واحد صنعتی همزمان با هفته دولت در آذربایجان غربی کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

باید محصولات کشاورزی آذربایجان غربی به دست تمام مردم دنیا برسد

استاندار آذربایجان غربی در حاشیه کلنگ‌زنی و افتتاح از واحدهای صنعتی گفت: امسال در هفته دولت بالغ بر هشت هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال انواع پروژه عمرانی و خدماتی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

محمد‌مهدی شهریاری در ادامه افزود: سال آینده فاز اول کارخانه تولید کنسانتره و آبمیوه با سرمایه‌گذاری خارجی افتتاح خواهد شد و برنامه‌های گسترش فاز دوم و سوم را نیز داریم که در صورت تکمیل این واحد صنعتی محصولات کشاورزان آذربایجان غربی به دست تمام مردم دنیا می‌رسد.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری خارجی در دنیا در رشد اقتصادی موثر بوده و با ایجاد رقابت، سطح کیفیت تولیدات کشور را افزایش خواهد داد.

غفلتمان در حمایت سرمایه‌گذاران را جبران خواهیم کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز تصریح کرد: ما در گذشته نتوانستیم از تولیدکنندگان حمایت لازم را انجام دهیم در حقیقت ما کم‌کاری کردیم و نتوانستیم مطابق با برنامه‌ها از ظرفیت‌های آذربایجان غربی استفاده کنیم.

ولی حسینی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ما یک بار غفلت کردیم و سرمایه‌گذاران را از دست دادیم اما از این پس ما مسئولین به دنبال صاحبان سرمایه خواهیم رفت و در کنار سرمایه‌گذار خواهیم بود.

 صدور ۴۵۳ مجوز واحد صنعتی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در آئین افتتاح و کلنگ زنی واحدهای صنعتی اظهار کرد: از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال جواز تاسیس و توسعه برای ۴۵۳ واحد صنعتی صادر شده است.

جعفرصادق اسکندری در ادامه افزود: راه‌اندازی و توسعه این واحدهای صنعتی نیازمند سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریالی است که برای ۹ هزار و ۲۴۳ نفر اشتغال‌زایی خواهند داشت، که از این تعداد ۱۵۹ پروانه بهره‌برداری جدید با سرمایه گذاری هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای یک‌هزار و ۱۴۳ نفر هستند.

وی تصریح کرد: در هفته دولت امسال ۱۵ واحد برای اشتغال ۵۴۰ نفر در آذربایجان غربی کلنگ‌زنی و افتتاح خواهند شد که از این تعداد ۴ واحد سهم ارومیه بوده و مابقی در شهرستان‌ها فعالیت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در میان واحدهای کلنگ‌زنی یا افتتاح شده دو شرکت با مشارکت و سرمایه گذاری شرکت‌های آلمانی وجود دارد.

 تولید محصول ایزووال با استفاده از مواد معدنی آذربایجان غربی

بهزاد قلی‌نژاد، مدیرعامل یکی از شرکت‌های افتتاح شده اعلام کرد: محصولی که امروز رونمایی شد پودر و مایع ایزووال  یا واتر پروف و روف کوتینگ است که در آب‌بندی سرویس‌های بهداشتی، پشت‌بام‌ها و استخر استفاده می‌شود که بر روی تمامی سطوح سیمانی، گچی، شیشه‌ای و گالوانیزه قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه تولید محصول ایزووال تحولی شگرف در صنعت شیلات ایجاد کرده است، تصریح کرد: این محصول از ذخایر معدنی آذربایجان غربی تولید شده و تحول این محصول در صنعت شیلات به این‌صورت است که در استخرهای پرورش ماهی، به دلیل تولید ماده سمی نمی‌توان از ایزوگام استفاده کرد اما این محصول می‌تواند به راحتی در این استخرها به کار گرفته شود.

این تولید کننده اضافه کرد: این محصول می‌تواند در کانال‌های انتقال آب برای جلوگیری از هدر رفت آب و جذب آن به بتن استفاده شود در برخورد اشعه یووی تا ۸۰ درصد هیچ آسیبی ندیده و مقاوم است.

قلی‌نژاد در تکمیل سخنان خود گفت: در این واحد صنعتی با وارد کردن تجهیزات و فناوری، ضایعات دورریزی که از معادن دیگر ایجاد می‌شود و رهاسازی این ضایعات برای محیط زیست مضر است، تبدیل به محصول با ارزش افزوده بالا می‌شود.

گفتنی است این واحد تولیدی فعالیت خود را از سال ۹۱ با اشتغال‌زائی برای ۱۶ نفر شروع کرده و امروز با ۳۵ نفر کادر خود نزدیک به ۸۰ محصول مختلف تولید می‌کند.

محصول تولید شده در ارومیه به ۱۱۰ کشور صادر خواهد شد

کریم آی‌دمیر، نماینده شرکت آلمانی سرمایه‌گذار صنعت تولید آب‌میوه بیان کرد: محصولات تولید شده در ارومیه را به ۱۱۰ کشور جهان صادر خواهیم کرد و از این طریق برای بیش از یک هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

این فعال اقتصادی افزود: ایران کشوری با ظرفیت بزرگ در تولید انواع میوه‌های مرغوب و سبزیجات است که از این ظرفیت باید نهایت استفاده شود.

انتهای پیام/ع

نظر شما