شناسهٔ خبر: 27533109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی 74 گروه دامپزشکی در عید قربان + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

74 گروه دامپزشکی خراسان جنوبی، بر ذبح شرعی و بهداشتی دام در روز عید قربان نظارت دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل دامپزشکی استان در نشست خبری از آمادگی 37 گروه ثابت و 37 گروه سیار در روز عید قربان خبر داد و گفت : 30 دکتر دامپزشک ، 64 بازرس بهداشتی و 14 ناظر شرعی بر ذبح بهداشتی و شرعی دامها در شهرها و روستاهای استان در روز عید قربان نظارت می کنند.
اصغرزاده افزود : از مردم تقاضا داریم در روز عید قربان، برای رعایت ذبح شرعی و جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام، دامهای خود را در شهرها در کشتارگاه های مجاز و در روستاها نیز در مکان های بهداشتی که امسال با همکاری بنیاد مسکن در جوار حسینیه های روستاها احداث شده است، ذبح کنند.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2521637" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2207638/2521637?width=400&height=300"></script></div>

وی همچنین تأکید کرد ذبح کنندگان نیز همه ساله آموزش های لازم را در کارگاه های آموزشی دامپزشکی می بینند و باید شناسنامه بهداشتی را از مراکز بهداشت دریافت کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان در خصوص بیماری های مشترک بین انسان و دام نیز گفت : خوشبختانه درخراسان جنوبی موردی از انتقال بیماری از دام به انسان از ابتدای سال نداشته ایم.
اصغرزاده از ارائه خدمات رایگان اداره کل دامپزشکی در مناطق دورافتاده و کم برخوردار استان خبر داد و گفت : خدماتی همچون توزیع نهاده، سم پاشی و معاینه و درمان دام ها به صورت رایگان در روستاها انجام می شود.
مدیر کل دامپزشکی استان همچنین در خصوص پرورش شتر در استان به عنوان یک مزیت افزود : با وجود اینکه خراسان جنوبی استانی پهناور و درگیر خشکسالی است، زنجیره طیور در استامان کامل است و با پرورش شتر که هم اکنون نیز فعال می توان ارزش افزوده برای استان کسب کرد.
اصغر زاده به تکمیل آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور و اهمیت آن برای استان اشاره کرد و افزود : این ساختمان 40 درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل ساختمان آن 3 میلیارد تومان نیاز است که مسئولان کشوری قول تأمین آن را داده اند.

نظر شما