شناسهٔ خبر: 2724988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

لاریجانی به بیروت رفت

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با بشار اسد و ولید معلم،رئیس جمهور و وزیر امور خارجه سوریه، صبح امروز دوشنبه دمشق را به مقصد بیروت ترک کرد. لاریجانی در لبنان نیز با مقامات ارشد این کشور ملاقات می کند و سپس راهی عراق خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه سوریه را به مقصد لبنان ترک کرد.

لاریجانی پس از ورود به بیروت، در جمع خبرنگاران تاکید کرد غلبه بر بحرانی که توسط حامیان تکفیری ها در منطقه ایجاد آمده، به وحدت و همکاری کشورها نیاز دارد.

 

* وزیر امور خارجه سوریه شب گذشته با حضور در محل اقامت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که دیروز، عازم سوریه شده بود، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به سفر وزیر امورخارجه و نخست‌وزیر سوریه به تهران، گفت: قطعا این سفر و حضور در نشست‌های مربوطه دارای اهمیت‌های بسیاری بود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به تحولات منطقه‌ای در چند وقت اخیر هم‌اکنون شاهد هستیم که کشورهایی که روحیه قدرت‌مأبانه داشتند، از این حالت در آمده‌اند.

رئیس مجلس با اشاره به برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، سوریه و عراق در تهران، افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی آثار و فواید بسیاری دارد و قطعا در آینده می‌توان به اعضای چنین نشست‌هایی افزود.

لاریجانی همچنین آینده و مسیر سوریه را روشن ارزیابی و تأکید کرد: مقاوت باید محور مردم سوریه باشد.

همچنین ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه ما احترام خاصی برای رئیس مجلس ایران قائل هستیم، گفت: ایران در تمام ادوار دوست وفادار سوریه بوده است؛ از طرفی دیگر سفر هیئت پارلمانی ایران به ریاست لاریجانی، داری اهمیت بسیاری است، زیرا رویدادهای پی در پی و سریع در منطقه در حال رخ دادن است.

وی افزود: ملت سوریه همواره از کمک‌های برادرانه ملت ایران تشکر می‌کند و همچنین نقش آقای لاریجانی، رئیس مجلس ایران در دنبال کردن رابطه برادرانه با ملت سوریه پُر رنگ است.

نظر شما