شناسهٔ خبر: 27010133 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حضور ۱۱ هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه

با توجه به آغاز اعزام زائران خانه خدا به عربستان، تاکنون ۱۱ هزار زائر ایرانی پس از ۶ روز اقامت در مدینه منوره، به مکه مکرمه مشرف شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، اعزام زائران حج تمتع ۹۷ از چهارشنبه ۲۷ تیرماه آغاز شد و تاکنون ادامه دارد به طوری که زائران از ۱۹ ایستگاه پروازی بر اساس زمان‌بندی قبلی به مدینه منوره مشرف می‌شوند و از فردا تا ۲۴ مردادماه نیز اعزام زائران مدینه دوم آغاز خواهد شد.

امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که میانگین سنی این افراد ۵۶ سال است.

با توجه به ادامه روند اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی، تا پایان شب گذشته ۶ مردادماه حدود ۲۰ هزار زائر وارد مدینه منوره شده بودند که از این تعداد ۱۱ هزار نفر پس از ۶ روز اقامت در مدینه منوره، به مکه مکرمه مشرف شده‌اند.

به گفته حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت روند اعزام زائران در روز گذشته نسبت به قبل کُندتر صورت گرفته است. همچنین وضعیت در مدینه و مکه به خوبی طی می‌شود و زائران در صحت و آرامش به زیارت می‌پردازند.

در مکه مکرمه نیز مراکز درمانی به خوبی در حال خدمت‌رسانی هستند و حمل و نقل نیز به خوبی صورت می‌گیرد و عزت و کرامت ایرانیان حفظ می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت به زائران خانه خدا توصیه کرد که در ساعاتی که هوا گرم است از هتل‌ها خارج نشوند و زیارت را برای ساعت خنک‌تر به ویژه شب موکول کنند تا مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

به گزارش فارس، ایام حج تمتع از 5 تا 13 ذیالحجه یعنی به مدت 9 روز برگزار می‌شود، اما با توجه به محدودیت فرودگاه‌های عربستان امکان اعزام زائران تنها در این بازه زمانی وجود ندارد و از اول ذی‌القعده زائران خانه خدا به عربستان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما